![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och sen skulle jag upp ocksa ![]() Efter en starkande sallad och ol pa den hysteriskt vackert belagna tavernan borjade jag den raska promenaden uppfor. Det var LANGT. Och BRANT. Och MOTVIND. Satan vad jag slet ![]() En halvtimma tog det upp, och sen orkade jag knappt kora moppen hem, jag var helt slut ![]() Men trots allt var det vart det - Mouros ar nog det vackraste stalle jag nagonsin badat pa. Lag pa en klippa med naturlig stentrappa ner i vattnet, var som hypnotiserad av det stora, fantastiska, sammetslena bla - for mig slog det faktiskt till och med Agia Anna. Helt ljuvligt vackert! I gar hade jag slappedag och tankte tillbringa den pa fina klippbadet Plakes, men det hade borjat blasa upp sa badbaten gick bara till Maltezi - ingen storre sensation till strand. I gar kvall sen at jag middag med Janne och Camilla. Da hade vinden okat ordentligt och blivit vasentligt svalare - och i dag vaknade vi till svarta moln och annu hardare blast. Men vi har haft en skon dag anda. Tillbringat den i Xiloteratidi dar det inte blaste utan var varmt och skont. At en lang, harlig lunch dar. Nu ar jag vid datorn for att kolla battider, ska hem fran Santorini pa lordag och inser att jag nog maste aka fran Amorgos till Naxos redan pa torsdag. Alternativet ar en sextimmarstur med Skopan via Egiali och Donoussa fredag morgon - med bara en timmas marginal pa Naxos for att byta bat till Santorini. Det vagar jag inte, med tanke pa hur det blaser nu. Sa jag aker nog pa torsdag och tar sista 2 natterna pa Santorini. Det du, Yeasou ![]() |
|
|