![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla vänner.
Efter tot. 27 resor till Grekland kan jag bara tycka följande. Maten är ofta rent bedrövlig. Trist, tråkig och totalt fantasilös. Jag brukar säga att det finns ingen som kan förstöra en fin köttbit som en grekisk kock. Efter ett tag är man glad att det finns pizza och pasta ![]() den bästa pizza jag någonsin smakat nu i somras på restaurang Basilico i Kokkari på Samos. Slår allt jag tidigar fått både i Sverige och utomlands. Annars tycker jag att maten på Kreta genomgående är ett snäpp bättre än den på öarna, även om det sälvklart finns riktiga lågvattenmärken även här, och då främst längs Chaniakusten. På sydkusten är maten betydligt bättre: enklare, renare och betydligt bättre råvaror, men en souvlaki blir aldrig något mer än en souvlaki även om man äter den på längden, bredden, höjden eller tvären. Trots detta med maten skulle jag aldrig åka någon annanstans än till Grekland, och sitter redan och planerar för nästa år. Blir 2 svängar nästa sommar om allt går i lås. Samos och Ikaria i i början av Juni, och en "bussluff" på södra Kreta i början av Sept. Sååååå skönt att ha något att se fram emot. |
|
|