Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-10-09, 08:23
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Som en zombie...

Citat:
Ursprungligen postat av Gita
En sak - var det inte dyrt? Det påstås ju att Skiathos är en dyr ö?
Det var dyrt på restaurangerna med internationellt stuk och barerna som ligger längs hamnpromenaden och även på en del andra internationella restauranger och barer. På tavernor med grekiska gäster och hemlagad grekisk mat var det snarare billigare än vad jag till exempel minns från Karpathos, Rhodos och Tilos för två år sedan. Modebutikerna lär vara dyra, jag var in i två stycken där det var 50% rea och om kläderna där har kostat dubbelt mot vad de gjorde nu så var det dyrt. På transporter, båtresor och vattensport var priserna helt normala och för boendet betalade jag detsamma som på Skopelos (25€). På Ski hade vi något högre standard på rummet, bra läge i stan, men betydligt sämre utsikt.

Eva L, det har du säkerligen rätt i. Fast jag gillar inte att åka till någon ö under högsäsong och jämför mina intryck med andra öar under lågsäsong.

När det gäller Skopelos och Alonissos (som vi besökte över dagen med stopp på tre ställen), så tycker jag att det var lite för sent på säsongen att åka dit. Mycket hade stängt, i Skopelos var det nästan bara längs hamnpromenaden det fortfarande var öppet. På Ouzeri Anatoli som Janne har en härlig bild ifrån, såg det till exempel så här vinter"städat" ut:

Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:22.