![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
TUSEN TAKK, Admirala, Argyris og Sofie K
![]() - fortsatt har vi ikke booket noe, m u l i g vi "bare" tar noen dager i Athen denne gangen, og evt en dagtur eller to derfra, alt etter "vær og føre". Langtidsvarselet for Athen denne uken er jo ikke annet enn regn, regn og regn ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
du kan just nu flyga för €19 enkel resa med Aegean från Aten till många ställen i Grekland. Så åk till Aten, se sedan hur vädret är på t.ex. Kreta, Rhodos etc. Admirala: Det Sofia nog menar är att alla turist ställen stänger, men i Chania är det full rulle... men man slipper turistställen. Platanias har stängt, men det är ju bara skräp där... ![]() /Nico |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=0070 |
|
|||
|
|||
![]()
Admirala... jag tror att du helst skulle vilja flytta till Kreta...
![]() Här i Sverige har vi idag snöblandat regn med mycket stark vind.... /Nico |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Kari.
Jag använde detta link http://www.wunderground.com/global/stations/16716.html när vi skulle till Australien i våras. Jag visste att det var sensommar, men vi skulle besöka tre olika klimatiska zoner och jag var lite tveksam angående kläderna (klarade mig nu fint med sommarkläder! ![]() I toppen kan man skriva namnet på platsen och längre ner på vänster sida datum, årstal - så kan man se hur vädret brukar vara. Kolla samma datum ett, två, tre år tillbaka i tiden och man får veta hur det "brukar" vara. Men nu är "brukar" inte längre som "brukar" vara... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men "problemet" er som du sier "været er ikke som det har brukt å være " ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Så det tror du? I Nafplio har vi paradisiske tilstander ![]() ![]() To hele grader mer enn i Chania, som får regnbyger i tillegg ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Admirala... där ser man.
Jag vet att detta ej hör till Kreta, men har du möjlighet att skicka lite mer info & bilder om området du befinner dig i, kanske kan man åka till denna del av Grekland någon gång. /Nico |
|
|||
|
|||
![]()
Det skal jeg gjøre, Nico!
Sender deg en e-mail om en stund! |
|
||||
|
||||
![]()
... eller kanske du vill skriva din info på forumet, skulle vara fint om du ville rekommendera vad man absolut ej bör missa om man t ex åker på en heldagsutflykt, evt. två, från Aten?
Borgen, Bourtzin, Gamla Stan...??? Vad är ett måste och vad mer??? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Berätta gärna mera. Jag är väldigt nyfiken på området men vill inte hamna på en plats där man måste hyra fordon för att få en bra semester.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Igjen takk for gode tips og innspill
![]() ![]() ![]() ![]() Det blir i alle fall Athen, så får vi se ![]() Flybillettene ble booket i går ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vill bara tala om att här har vi också sol och 24 grader idag
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[INDENT]
Citat:
![]() [/INDENT] |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men idag skiner solen och det är just nu 20 i skuggan. Åter igen tshirt i solen, vädret blir aldrig långtråkigt i Grekland eller långvarigt. Monica |
![]() |
|
|