![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
En BRA sak med Kalymnos är att det går en båt till den lilla ön Telendos. Hur charmig som helst. Jag var på Kalymnos för ca 10 år sedan och den kändes då lite väl turistisk. Du kommer nog ändå att gillla Kalymnos, speciellt om du varit på hektiska Kos innan.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Netwolf;65122]En BRA sak med Kalymnos är att det går en båt till den lilla ön Telendos.
*s* Ok, det som är bra är att det går att ta sig därifrån...! ![]() ![]() Skojar bara, ja, det verkar fint på Telendos, så isåfall ska vi absolut dit! MIAS: Oh, Grekland i miniatyr låter utmärkt! Det är väl det där med icke-vita-gränder som stör i såna fall, men en sån detalj ska väl inte få avgöra. ![]() ![]() Fler tips gärna! Lena*. |
|
||||
|
||||
![]()
Min dotter var 7 år förtsta gången på kalymnos. Även hon föredrar att bada i pool, men stränderna funkar bra för barn. Känns ganska säkra fast klart koll på barnen får man ju ha i vilket fall
![]() Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack MIAS, bra att veta om poolerna, det betyder ju att man inte "tvunget" behöver boka hotell med egen pool. Toppen!
![]() Bra också att stränderna funkar för barn och det är ju som du säger; man får ju ha koll hur som helst. Då vi var på Naxos i somras så blev dom helt lyriska över det nästan löjligt långgrunda St Georgios (stranden inne i stan), fast sååå långgrunt är det ju inte på många ställen. ![]() Hej från Lena* (som har stoooor Greklands-abstinens just nu). |
|
|||
|
|||
![]()
Har bott i Melitsachas. Perfekt närhet till stranden som var helt ok. Eftersom det blir en del promenerande mellan byarna så vill jag varna för trafiken! Den är rätt livlig och gatan är smal. Glöm inte reflexer!
|
|
||||
|
||||
![]()
En rejäl dos Grekland och sandstrand får Ni om Ni hyr ett fordon (billigt på K.) och åker från Pothea förbi klostret Agios Savvas (värt ett eget besök)
och letar er fram söderut till Vlichadia, en liten by med två stränder några tavernor och ett svampdykarmuseum. Bada vid den högra stranden, den är perfekt för knattarna, långgrund och mjuk sand, höga klippor inramar. Ta god tid på er på muséet, där finns många udda prylar från havet. Ät sedan på tavernan på andra sidan klippan vid den vänstra stranden, god mat, trivsamt läge och humana priser. Resebrev & bilder från 04 Missa inte Kalymnos! //PO ![]() |
![]() |
|
|