![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Era funderingar att vara en kväll på Antiparos tycker jag är en utmärkt idé. Kvällarna där är jättemysiga, även om man snabbt ser vad som finns. Dessutom finns det en restaurang, minns inte exakta namnet men tror det är Yalos Place, som har fantastisk mat!!! (Inte grekiskt) Bara det är värt ett besök!
Åker man bilfärjan över återvänder den till fastlandet vid 22-tiden och därefter går det bussar in till staden. Trevlig semester Annlotta |
|
|||
|
|||
![]()
Tack!
Måste skriva upp den restaurangen ![]() Har svårt att bestämma mig, kommer att lägga 8 dagar på Paros och jag vill ju bo i Naoussa och Piso Livadi ev i Parikia. Bor vi på Antiparos skippar vi att övernatta i Parikia...Så jag står i valet och kvalet, alla åsikter är guld värda! /Alexandra |
|
|||
|
|||
![]()
Och du behöver ju inte bestämma dig nu. Det är ju det som är charmen! Du märker ju om du trivs i Naoussa, om Parikia känns som ett ställe du vill bo i, om Piso Livadi är värt mer än en natt och hur mycket tid du har kvar till Antiparos. Jag vet att det är en del av resan att planera den - själv är jag en ivrig planerare - men lite kan man ju lämna åt slumpen. Särskilt om man har så mycket tid på sig som du har! Jag har öluffat otaliga gånger under mina 25 levnadsår och inte en enda gång, som jag minns, har det faktiskt blivit som vi tänkt. Men det blir bra ändå!
|
|
||||
|
||||
![]()
Pavlos Place på Antiparos, en kanonrestaurang, men boka bord! Annars kan väntan ......(även med grekiska mått) bli väl lång
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Pavlos Place heter naturligtvis restaurangen med den fantastiska maten.
![]() Håller med om att du nog bör boka bord. Där är alltid massor med folk och ägaren själv springer runt som en skållad råtta. Liknar för övrigt John Cleese och bara hans agerande är värt ett besök! Har varit i Naoussa tidigare och tyckte verkligen om stället, där det myllrar av små gränder. I år har vi inte bestämt om vi ska tillbaka dit eller till Piso Livada, där vi aldrig har varit tidigare. Det lutar också åt någon övernattning i Parika, men tror att det räcker med en! Ha en skön semester ![]() Annlotta |
|
|||
|
|||
![]()
Visst är själva planerandet en stor grej, jag är en riktig planerare...
![]() Idén med öluffen var väldigt spontan och jag vet fortfarande inte om vi får i hop tillräckligt med pengar ![]() Jag skulle ju kunna sticka iväg utan att veta egentligen någonting om någon ö och bara chansa, men då är ju å andra sidan stor att man missar väldigt mycket. Min pojkväns familj brukar åka till Kreta en vecka på sommaren, och de har aldrig besökt Elafonissi, känner inte ens till stranden...Jag fattar inte! Jag kom fram till att det är nog bra att ta reda på så mycket som möjligt så att man vet på ett ungefär vilka öar man vill till så att man kan få ut det man vill under resan eller vad man ska säga. Känner man för något annat så är det bara att göra det, och känna sig fri ![]() Åker jag nu till Paros som är nästan helt säkert ![]() Längtar så mycket, och är verkligen avundsjuk på er som åker snart... Ha en underbar resa alla ni som åker! /Alexandra |
|
|||
|
|||
![]()
Jag håller absolut med dig om att det känns bra att ta reda på så mycket man kan innan man åker - särskilt om man har en budget. Men du lät så orolig när du inte kunde bestämma dig över hur många nätter du skulle stanna i vilken by, att jag bara ville påminna dig om du faktiskt kan vänta med att bestämma dig och ta dagen som den kommer när du väl kommer dit.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag vet, bara det att det är så många ställen jag vill stanna på på Paros, men eftersom vi antagligen åker dit i slutet så kan det bli lite tight...
Men ön finns ju förhoppningsvis kvar och då kan man juåka dit en annan gång också ![]() /Alexandra |
|
||||
|
||||
![]()
Förhoppningsvis, men man vet aldrig
![]() |
![]() |
|
|