![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom ni var i Cykladerna förra gången är det ju trevligt att variera sig men
annars skulle jag definitivt föreslagit Folegandros. ![]() Underbart att sitta där på torget uppe i Chora och läsa en bra bok medan timmarna går. Studera sköterskan när hon ropar in doktorns patienter och smyglyssna lite till tanternas skvaller. Visserligen inte mycket jag förstår när dottern inte är med och tolkar. En annan dag ta bussen till en av öns fina stränder. Njuta av maten på en strandtaverna eller bara vandra i byn Ano Meria bland de gamla ruinerna. På kvällen en snabb promenad upp till kyrkan för att beundra en av ö-världens vackraste solnedgångar. En liten drink före maten och sen mat på en riktig taverna. Blåser vinden kall är det bara att krypa in i vinbaren, som ligger i det vackra kastrot, för ett glas kvalitetsvin i skenet av de vackra stearinljusen. Något liknande har jag inte upplevt på andra ställen i Grekland. Folegandros finns dock kvar så dit kan ni åka ett annat år. Ni får det säkert bra på Fourni. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har använt Samos som landningsbana ett flertal gånger. Förutom närheten till flygplatsen ligger Pythagorion bra till för resa till Fourni och de andra öarna söderut eftersom bärplansbåten utgår därifrån. Snabbare och enklare än att resa med stora färjan från Vathy!
Maeta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Maeta: Tack för tipset om båtarna. allt tyder just nu på att Pythagorion är bästa byn att bo i på Samos. Carina ![]() |
![]() |
|
|