![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Och Brännvin
![]() ![]() http://www.ikea.gr/content/index.asp Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis till er
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Katerina ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Okey, här kommer en lista på det som jag kommer på.
Inlagdsill, senapssill, skärgårdssill, matjesill Ansjovis Lax, laxpastej, gravlaxsås, svart och röd kaviar, kalles kaviar med eller utan dill. Svenska ostar starka, senap, brunsås, lingonsylt, jordgubbssylt, blandsylt Kokosbollar, dammsugare, kanelgifflar, havreflarn, mandeltårta, daimtårta, äppelpaj, princesstårta, diverse andra småkakor Pyttipanna, köttbullar, räkor, Läkerol, bilar, daim, marabouchoklad, bridgeblandning, kexchoklad, mjukt godis, salta sillar, chips, gelehallon Knäckebröd runda kakor, skorpor Kaffe, te Vodka, Op Anderson, småsnapsar blandade 8 st. Och andra sorter som jag ej minns. Till julen finns Glögg Blossa och andra märken Pepparkakor Julskinka Julmust Julöl Julknäckebröd Pepparkakshus att göra själv Ja, sen vet jag att jag har glömt en del, men det är väl inte så illa det här. Monica |
|
|||
|
|||
![]()
Åh, mums!
![]() men finns det ingen leverpastej ![]() Katerina |
|
|||
|
|||
![]()
Glöm inte att man kan köpa snus oxo! O så kan man äta där. Köttbullarna smakade himmelskt efter tre månaders grekisk mat!
|
|
|||
|
|||
![]()
Det där med köttbullarna vet jag inte men däremot varmkorvarna man kan köpa på vägen ut. De var inte goda...Och vi köpte jättemånga.
![]() Men det var Thessaloniki då. Det kanske bara var en egångshändelse. Får man hoppas.... |
|
|||
|
|||
![]()
Köttbullarna kan man ju inte låta bli att äta! Man kan ju välja på smal medium och large. Självklart tar vi alltid large vilket innebär 20 köttbullar var + en stor chockladmusse grattis.
Monica, är du där ofta? ![]() ![]() Agda |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Det ligger bara ca 25 min. från oss så det är ingen längre sträcka. Jag ser diskarna framför mig och då kommer jag ihåg allt som ligger där. I Aten finns allt det som jag har velat ha, det har aldrig varit slut på något. Pyttipanna är det stadiga, om jag inte köper det går dottern upp i limningen. Hennes favoriträtt ![]() Monica |
|
|||
|
|||
![]()
De bygger ett nytt varuhus här i Athen oxå... Det ska ligga nära Revti. Och det ska öppna till nästa jul. Så nu slipper man åka hela vägen ut till flygplatsen. Ett tredje varuhus planeras oxå nära Glyfada...
En mjukglass på vägen ut är ett måste!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Försökt titta på en karta. Var ligger REVTI? I förhållande till Pireus?
Hälsn /Ewa ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Jennie;71094]De bygger ett nytt varuhus här i Athen oxå... Det ska ligga nära Revti.
Menar du kanske RENTI? Camilla |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nej, men det kan du hitta på AB Vasilopuolos, förpackade i en brun plastkorv. Och på paketet står det HOMBURG SAXONIAN LIVERSAUSAGE, smakar precis som i Sverige. Och sedan köper du skivad saltgurka på IKEA, det glömde jag skriva på IKEAlistan. Monica |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=monica;71144]Nej, men det kan du hitta på AB Vasilopuolos, förpackade i en brun plastkorv.
Och på paketet står det HOMBURG SAXONIAN LIVERSAUSAGE, smakar precis som i Sverige. Denna köper även vi! Vasilopuolos har ju även Annas pepparkakor... ![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Katerina |
|
||||
|
||||
![]()
Alfa Bita Vasiloupolos är "supermarket" kedja och finns överallt i Athen men övriga Grekland oxå!
Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Kanske finns i Ioannina då. Men dit åker jag nästan aldrig och handlar på supermarket. Första ggn jag hör talas om Vasílopoulos.
Jag åker då oftare till Igoumenitsa och där finns det inte. Man blir lite av en choriatare ![]() Katerina |
|
|||
|
|||
![]()
Jo, Camilla jag menar Renti... Har blivit lite språkligt förvirrad
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
AB har också Wasa-bröd. Tack för att ni berättat om leverpastejen, vilket föranleder ett besök på AB i Kalamata morgon!
Monica, du har tur du och är en lyckost som bor så nära! Det är i Athen jag också handlar men det blir glest med besöken eftersom det tar 5 timmar enkel resa. Jag hoppas att IKEA öppnar på Peloponnesos snart men det lär nog dröja. Det finns inga nya affärer i grekland med på planeringen för 2007 ännu i alla fall. Har just kollat. ![]() Agda Senast redigerad av Agda den 2007-01-18 klockan 18:34. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
![]() |
|
|