![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tusen takk Zanét! Dette skal prøves!
Vet du - eller noen andre - hva jeg skal si til slakteren min når jeg skal ha "en bakdel med ben av lam"? Han snakker bare gresk. Ikke det, vi klarer oss bra med gresk og fingerspråk. Kanskje kan jeg bare si Arni og peke på min egen, æh, bakdel? ![]() (Vet ikke om "lammekjøtt" har samme dobbelbetydningen her som hjemme, i så fall kan det jo bli en smule pinlig ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
JA detta kan ju bli kul..Du frågar om han HAR lammkött och han tror att Du frågar om han vill ha
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
God kväll Admirala
När du går till slaktaren säger du arnibouti då får du bakdelen plus en del av benet. Då slipper du peka på din egen bakdel ![]() Det finns inte ordagrant skämtet om lammköt i Sverige så som vi använder det, men det finns synonymer. Men det kanske inte passar sig att ta upp dem här. ![]() ![]() ![]() Grekiska språket när det gäller skämt och svordomar är mycket kraftigare än i Sverige och Norge. p.s. min mamma kommer från Norge Monica |
|
|||
|
|||
![]()
God morgen og tusen takk, Monica!
Spurte en gresk kompis i går om de omtalte jenter som lammekjøtt, og fikk til svar at det gjorde de ikke, "men vi bruker mange andre dyr for å beskrive jenter." ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Spurte en gresk kompis i går om de omtalte jenter som lammekjøtt, og fikk til svar at det gjorde de ikke, "men vi bruker mange andre dyr for å beskrive jenter."
![]() ![]() Och en del är inte så trevliga precis...... ![]() Yvonne |
![]() |
|
|