![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej på er!
Det låter verkligen som en riktig reseutmaning att ordna resan själv.Kul. Min man tycker att det är ok.Och boendet blir det säkert inga problem med då vi aldrig kan åka under högsäsong.(då är det högsäsong på min mans arbete också,ha,ha,ha....). Jag blev så sugen på att resa ännu mer i går då jag hittade en karta över Kreta.Köpte den på en Shellmack i Makrigialos.Text både på engelska och grekiska. Jag planerar alltid nästa resa innan vi har varit på den vi har beställt.(min man har önskemål om resmål,men det är jag som ordnar det praktiska). Vi reser alltid ett par gånger om året. I år har vi bestämt att det får vara lågsäsong på min mans arbete, så att vi kan åka till Kreta i september.Jag tycker att det blir för sent att åka i oktober. Vi har gjort det tidigare och i år vill jag ha det varmare och mindre blåsigt om vädergudarna är på gott humör. Självklart är det billigast att vara hemma,he,he,he...Men det var så att vi o några vänner pratade om prisskillnaden mellan att ordna resan själv jämfört med charter.Ingen av oss har den erfarenheten.Jag tackar er alla för goda råd och tips. Ni har så fina bilder inlagda både på er själva och naturbilder.Det skulle jag också vilja ha.Hur gör jag då? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Janne lägger sen in den! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Lissi!
Tusen tack för det.Nu ska jag leta bland alla fina semesterminnen. MVH pia-marianne |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Pia-marianne
Jag också tycket att det är intressant att boka resa själv och ganska säkert när man har bokat redan boende. Det tillhör inom den inför resa förberedelse som ibland är även mer spännande en resa själv. Biljett kan du också fixa själv genom apollo och andra Internet resebyrå Absolut billigast skulle bli om du kunde ordna boende på plats dvs. med de kvinnor och men som vill sälja sina rum. Visa tycker inte om det hela . Personligen jag upplever detta som en utmaning med förutsättning att man kan komma överens åtminstone i priset I högsäsongen det kan finnas ont om rum och det är mycket påfrestande att försöka kontakta den kommunala resebyrå för att hitta rum. De har helt enkelt fullt upp eller .. Det finns många bra förslag om boende här på kalimera prova också att söka genom google Bara maila de eller ring ! Som resemål vet inte om det är billigast men semester på koufonisi t.ex. är en resa att minas. Även Agistri nära Egina är en bra idé. Det finns så mycket att välja på Ahhh vad jag blir ressugen varje gång jag läser reseförberedelserna här på kalimera |
|
||||
|
||||
![]()
Hejsan!
Det är så kul med resor.Att få planera och ordna med alla förberedelserna. Det tycker jag också är jätteroligt,men min man tycker att jag blir tjatig,he,he,he...Vi ska åka till Kreta i september,charterresa. Då ska vi kolla utbudet på hotell mm på plats, så att vi kan ordna egen resa nästa gång. Roligt att du svarade.Din forumbild är jättefin. Hälsn.pia-marianne |
![]() |
|
|