![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Var nettopp ute å så på karnevalsparaden, en av mange som går i Hellas akkurat denne dagen. Her er noen bilder derfra. I kveld blir det fest i byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kostymer av alle slag. Det legges mye tid og penger ned i karnevalet. ![]() En liten sjarmør. ![]() Litt løping må til, for å nå igjen paraden. ![]() En av mine kompiser, som normalt ikke er fullt så barnslig. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Turisterna föll bort i mitt visningsläge, såg det nu när jag gick tillbaka och kollade, vad snälla de är som inte hade sprit och ölflaskor i händerna och kallade sig svenska turister
![]() Gissar att karnevalen har med helgen att göra, vad-, vem-, varför- firas det? // Helén |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Alt i folkeopplysningens tjeneste ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du är otroligt duktig på att ta såna här bilder, Admirala
![]() Den på den lille pojken är min favorit ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vekligen bra bilder! Vad har du för objektiv som klarar dig från att bli nedtrampad?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen takk, Inkfish og Elisabet!
Citat:
![]() Et Canon zoomobjektiv opptil 300 mm. Det er bra til å snikfotografere med også. Som når man ikke vil stille seg opp rett foran de gamle gubbene på kafenionen... |
|
||||
|
||||
![]()
Toppenbilder!
![]() Har du några om drakarna också (läst i en annan tråd)? Ivi |
|
|||
|
|||
![]()
Det vet jeg ikke, men jeg kan enkelt finne det ut om ingen andre har svaret på stående fot. I paraden går ungene klassevis/skolevis, og har på seg samme type kostyme, og jeg har selv lurt på hvordan de bestemmer hva de skal kle seg ut i, om kostymene kjøpes inn eller om det sitter snille bestemødre og syr for gullungene. Nei, dette må jeg finne ut av!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men det Ivi frågar om är om du har tagit några foton på drakarna som barnen flyger med den dagen, och som andra berättar om i en annan tråd. Jag vet inte vad drake heter på norska men det är en färggrann leksak ofta med svans, tillverkad i mjuk tunn plast eller papper. Man håller den i ett långt snöre och låter den flyga högt upp i luften. Fattar du? ![]() Senast redigerad av Elisabet den 2007-02-20 klockan 14:56. |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() Oh, beklager: Jeg leste det som DRAKTER ![]() ![]() Drake heter drage på norsk - ikke så veldig komplisert ![]() ![]() Dragene... vel, de kan man kjøpe over alt på denne tiden, men bilder har jeg ikke ![]() Ble litt for sent (osv) på søndagsnatten til at jeg orket å dra ut på stranda mandags formiddag ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och jag som trodde det heter flygetøj eller nåt sånt
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Høres dansk ut for meg
![]() Skal treffe en venninne i kveld, skal spørre henne om DRAKTENE ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
heja admirala
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Elisabet: Draktene er skolenes eiendom. De har ca fem forskjellige sett med kostymer, og så bytter de mellom de fem fra år til år. Alle klassene på skolen kler seg i samme type kostyme/drakt det enkelte året. De som ikke går på skole kjøper drakt i butikken, eller får det sydd/syr selv. |
|
||||
|
||||
![]()
Aha, jag tänkte att det nog måste vara nåt sånt.
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu är ju inte det en regel i Grekland, i min flickas skola finns inga karnevalsdräkter. Och det är inte heller alla skolor som går i karnevalståget. I barnens skola har de karnevalfest men det är kläder man köper själv, och de är inte billiga, betalade 70 euro för flickans dräkt. Man kan hyra dräkter för mindre barn och det kostar från 20 euro och uppåt.
När de går parad på oxidagen får man betala kläder och skor själv. En basker och en liten scarfes runt halsen håller skolan med. På privatskolor finns uniformer som jag tror skolan håller med. Monica |
![]() |
|
|