Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-03-19, 17:52
ApolloGuiden ApolloGuiden är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Hjälp om Kreta?

hej Sandra!
Kul att du ska åka ner till Kreta! Du kommer att ha d jättekul i sommar (det blir en väldig busy sommar 2007)
Hursomhelst, jag kan svara på dina frågor.

1- billigaste/första flyget till Chania är den 14/04 (från Arlanda) och kostar runt 1500kr med Apollo (OBS: priser kan sjunka rejält och ibland kan det löna sig att ta en "sista minuten" med hotell för 1 vecka och sedan skippa hemresan, förutsatt att du meddelar charterarrangören). Ta ingen Aten båt om inte du får flygbiljetten till Aten gratis Båten kostar mellan 35-60 euros (beroende på säsong o hastighet). Annars kan du ta inrikesflyget från Aten till Chania (1 timme, kostar cirka 70 euros, boka på www.ageanairlines.com eller www.olympicairways.com).

2- Boendet är det sista du skall tänka på när du åker så pass tidigt i säsongen. Det finns ett antal billiga rum att hyra i Chanias innerstad tills du hittar ett boende på kustremsan (Kydonia Street, från Agii Apostoli till Platanias). det är aldrig ont om hotellrum i Chania under april-juni. Se till att skaffa dig en lägenhet innan högsäsongen. Ibland kan vissa arbetsgivare där nere ordna boende åt säsongpersonalen.

3- Om du behöver ett jobb, kan jag rekommendera www.clubtropicano.com (OBS: hemsidan är inte uppdaterad), som är en populär bar/disco i Platanias där alla guider, Amerikaner, turister & Skandinaver festar. De ordnar sjukförsäkringspapper, boende m.m. åt sin personal. I år öppnar de i slutet av mars men de behöver nästan alltid personal. Jag vet personligen att i år behöver dem extra många svenskar.

4- jag kan personligen besvara alla dina frågor så skriv gärna till mig om du behöver veta mer.

PS: visserligen är Rethymnon vacker och nära stranden, men vill man festa, så är det definitivt Chania som gäller, och då tar Platanias priset!

Senast redigerad av inkfish den 2007-03-19 klockan 19:19. Anledning: långt citat
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:11.