![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Fast du Janne, ett förtydligande om Arkitekturen önskas, Tilos kontra de övriga grannöarna. Är det så illa ;-) Vad skiljer dem åt arkitektoniskt ? Färgen :-))
Inte långt kvar nu......I-K |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Symis neoklassiska bebyggelse är kulturminnesskyddad. I stället för det kykladiska blåvita är husen beige, gula, alla nyanser av ockra du kan tänka dig - ofta med röda tegeltak. Hamnbyn Yialos består av branter där det ser ut som om nån där uppe öppnat handen och bara hällt ut de vackra husen ner mot havet. Det är sagolikt vackert. Så det är verkligen inget fel på Tilos, det är bara Symi som spelar i en egen division. (Mina gamla Symibilder är papperskopior - men Janne, du kanske kan lägga in nån av dina här som du har på datorn) |
|
|||
|
|||
![]()
Symi, sommaren 2005
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Här är en till!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Lissi, fina exempel
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för himmelskt vackra bilder i pastell, men nog tror väl jag att vi ändå kommer att uppskatta Tilos speciella skönhet även om det inte på långt när blir lika måleriskt som Symi, där min make (arkitekten ;-) tillbringat en del tid bakom sina akvareller ;-) för numera söker vi lika ofta vardagen.
Inte alls långt kvar nu.......Inga-Karin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så kul att bilderna föll i smaken!
Jag vill absolut tillbaks till TILOS. (Känner inte alls samma behov att åka tillbaks till Symi.) På Tilos var vi alltid nästan ensamma på stränderna. I juli! ![]() |
![]() |
|
|