Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-21, 16:57
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Pension The Big Blue

Det är helt säkert lugnt. Jag var på Amorgos vid den tiden förra året, det verkade inte vara fullt nånstans, stämningen var lugn och skön. Som den ska vara på Amorgos
Svara med citat
Gammal 2007-04-21, 21:13
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag har bott en natt på Pension Big blue. Inte det bästa rum jag haft, men ok.
Ägaren var trevlig.
Det fanns inte någon egen balkong. Det fanns stolar och bord men andra gäster gick ju förbi.
Utsikten var jättefin och utemöblerna bekväma, det tyckte även min dåvarande vovve, som synes!
(Bilden är scannad så kvalitén är därefter.)
Jag bytte sedan boende och resterande tid jag var på Amorgos så bodde jag hos Eleni.
Hos Eleni trivdes jag väldigt bra
Mvh. Stina

Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 12:23
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Tack, Stina, för ditt inlägg (och foto). Det avgör faktiskt det hela. Tidigare har jag bara läst positiva inlägg om Big Blue, och eftersom bokningspriset var så pass lågt kände jag mej väldigt tvehågsen till hur jag skulle göra. Men en egen balkong vill man ju ha och även om man försöker precisera sina önskemål i en bokning är det väl alltid nåt man glömmer. Och du verkade ju inte så överväldigad över själva rummen heller.
Fast jycken verkar ju trivas alldeles utmärkt!

/Thomas
Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 12:32
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Samma sida som Eleni rooms finns lägenheter som ägs av farbrorn som har panorama uppe i byn. Vi bodde kanonbra, men uteplats, ett stenkast till bad. Se tidigare inlägg om det.

"
Jag säger Panorama! Gubben har lägenheter i chora också, men har även rum i Katapola där vi bodde. Det ligger nedanför Eleni rooms. Vi hade uteplats ett stenkast från vattnet. Då menar jag ett stenkast! vi hade dubbelsäng, WC, dusch tom med duschdraperi!!!, TV, pentry med kyl, 2 plattor och tom spisfläkt!!!
Vi betalade 20€ i juni. Helt överkomligt! Det tog knappt 4-5 minuter att gå till hamnen. Tavernor och barer och affärer fanns det gott om. Ska leta om jag hittar hans tel nr!"
Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 13:36
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Virker interessant om vi skulle finne på å reise til Amorgos. Heter bostedet dere bodde Panorama eller hvordan skal jeg forstå det?
Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 14:07
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Finns inget namn på själva huset. Farbrorn står i hamnen och frågar om boende i Katapola eller Chora. Han är 50-55 år, 1.80 lång kanske..... Minns ej namnet nu tyvärr.... Ser inte riktigt grekisk ut. Mörkbrun/gråhårig...Svårt att beskriva!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.