Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-24, 09:51
Bebbe Bebbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 8
Standard Journeys end eller Regina??

Hejsan. Jag, mina föräldrar och en kompis till mej ska till karpathos. Jag är 18 och min kompis är 17. Vi har bokat på Journeys end men vi får byta om vi vill till Regina. Någon som känner till hotellen? Vilket skulle ni ha valt om ni var oss?
MVH
Bebbe
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-04-24, 13:09
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Journeys end eller Regina??

Har inte sett nåt av dem från insidan men jag skulle ha valt Regina pga läget. Det ligger mitt i Pigadia med nära till allt, Journeys end ligger lite utanför stan och egentligen inte nära till nånting, om jag fattat rätt.

Åtminstone jag skulle tröttna på att trava hela vägen in till stan så fort jag skulle göra nåt - och sen tillbaka igen.

Senast redigerad av inkfish den 2007-04-24 klockan 13:14.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-04-24, 14:39
Bebbe Bebbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 8
Standard Sv: Journeys end eller Regina??

Okey. Inte ngn som har varit inne i ngt dom? De säger att journeys e finare inne och utanför. Finare pool osv. Men det kanske är alldeles för långt?
Tacksam för alla svar
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-04-24, 15:09
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Journeys end eller Regina??

Av bilderna att döma är Journeys End absolut fräschare. Fast jag hade inte velat bort så långt från stan ändå. Men alla behöver ju inte tycka som jag, det finns säkert de som uppskattar stillheten som bör råda i omgivningarna.

Jag hade anhöriga som hamnade på Alex första natten, det är det hotell som ligger närmast Journeys end enligt hotellkartan. De tyckte att de hamnade alldeles för långt från allt. Jag var förbi deras ställe och jag höll med dem.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-04-24, 15:45
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Journeys end eller Regina??

Jag har varit inne på Regina och sett bilder från Journeys - och Journeys är finare, det är ju nästan nybyggt! Men poolen på Regina är helt OK, och badrummet var jättefint!

Regina är helt OK att bo på, även om det inte är lika fint och frächt. Och så bor man mitt i stan, jättenära till allt, det är värt en hel del. Tänk när man skall ut och handla lite gottis och skall gå 1,5 km åt båda hållen. Och sen till stranden o tillbaka... Och samma resa på kvällen när man skall ut på stan. På Regina är du i stan, man kan bara springa ut på ett ärende. Eller så hyr man en cykel eller moppe o bor på Journeys?

Svårt val... Journeys ser väldigt fint ut...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-04-25, 16:09
skrikiss avatar
skrikis skrikis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Sala
Inlägg: 40
Standard Sv: Journeys end eller Regina??

Jag och min familj har bott på Regina alla år vi varit på karpathos och trivs jätte bra där.. det är fräscha lägenheter och poolen är helt okej... det är jätte trevlig personal doh det finns hiss.. jag skulle valt Regina om jag var er..
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-04-25, 16:11
skrikiss avatar
skrikis skrikis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Sala
Inlägg: 40
Standard Sv: Journeys end eller Regina??

Regina ligegr också mitt i Centrum vilket gör det nära till allt
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-04-25, 18:40
Dan Ss avatar
Dan S Dan S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Linköping/Borensberg
Inlägg: 87
Standard Sv: Journeys end eller Regina??

Hej.
Jag är litet förvånad att alla vill klamra sig fast inne i Pigadia. Själva tappade vi tre år därinne innan vi flydde ut till Kyra Panagia, Hotel Akropolis. Mer fantastiskt finns inte - tycker vi alltså - men, det är klart, där är ju knappast något håll igång, om man vill ha det....
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-04-25, 22:45
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Journeys end eller Regina??

Jag kan förstå dig Dan S - men det gällde ju valet Regina i centrum eller Journeys end som ligger precis så långt från centrum att det känns för långt. Där finns ju ändå inget annat än centrum att relatera till.

Jag är helt säker på att jag skulle stortrivas i de flesta av byarna på Karpathos - men när vi pratar Pigadiaområdet vill jag bo i stan.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT