Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-30, 10:50
bon bon är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Mördarsniglar - GRODOR

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét Visa inlägg
Min brorsa har en stor damm som nu är kolsvart av tusentals yngel i olika stadier.
Vet han hur man gör?

Just nu simmar de omkring som små spermier (efter varit "döda" i flera dar, trodde jag), har gett dem frystorkad maggots för fiskar, men de äter så dåligt. Kul att din brorsa gillar grodor, gossen min tycker det är trist och det är jag som är eldsjälen.

birgitta
som alltid pussar grodor, man vet aldrig
Svara med citat
Gammal 2007-04-30, 21:42
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005

Citat:
Ursprungligen postat av bon Visa inlägg
Vet han hur man gör?
Är nog endast grådorna som kan ge svar på det

Grodorna dyker upp nu på vårkanten och parar sig och där är förvirrade grodor precis överallt De lägger sina ägg som liknar romkorn i slemhölje och därefter försvinner de vuxna från yngelkammaren, vart vet vi inte, men en dag är de bara borta. Grodäggen vidareutvecklar sig sedan till yngel med svans och därefter kommer bakben och framben och till slut tappar de svansen.

När jag var liten samlade jag ofta grodyngel och hade sedan uppfödning i min lilla badpool. Minns att det var himla roligt att följa dem tills de blev färdiga, men däremot kommer jag inte ihåg vad jag gav dem för föda

//Zanét
Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 13:18
bon bon är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Det verkar iallafall fungera . Jag tycker det är så spännande att föja processen på balkongen, bara längtar till att kunna utplacera dem i dammen hemma. Jag har hört mig för att det verkar vara helt OK att placera ut dem på annat ställe än där jag tog dem och hemmagrodor ska inte störas ifall nya grodor placeras ut på nytt grodfritt ställe.

Just nu har jag 3 stadier: "döda" små pinnan, småspermier och lite tjockare spermier. Kan bara inte fatta hur gossen kan tycke detta vara trist, hans kamrater är inte heller impade . Men jag struntar, jag har jättekul.

birgitta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.