![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Uffe!
Har faktiskt talat med min familj om att min aska ska strös någonstans ifrån en strand runt Medelhavet. Då kan de åka vart som helst där om kring om de vill på något vis¨tänka¨ på mig fast de ändå kan göra det här hemma i Sverige om de vill det. Skulle helst vilja avsluta mina dar under ett träd på en strand på Kreta avnjutandes en ouzo med mycket is och vatten.Ja ja nu ska man ju inte bli för djuptänkande, bara se fram emot att det tydligen ska bli sommar i dag när man vaknar! Det blir lite grekmusik på cd:n och gott grillat med tatziki inte dumt det heller medan man väntar på Kretaresan.14 dagar kvar! |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Millie
Det är faktiskt tillåtet att vara lite djup här. Jag har inte fått några restriktioner utom att inte tala illa om någon eller förolämpa. Döden är faktiskt en del av livet. Man måste bara våga beröra ämnet utan hämningar. Om det sedan är någon som tror h*n är odödlig så får det stå för den personen. Självklart tänker jag i de banorna ibland och det är tillåtet att göra så. Bara man inte tänker på att ta bort sig själv, för då är man fel ute. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
God morron Uffe! Du är tidigt oppe
![]() +2 nu ute här i mellarsta Finland ![]() Så mycket jag önskar nu att kunna vandra barfota på den långa sandstranden på morgonkvisten såsom jag har gjort så ofta på Golden Beach på Thassos eller på Kreta i Platanias, ensam (på Kreta nog med byns sociala hundar!). Det är den bästa meditation. Man kan då också tänka på döden och det gör inte illa, det är ju en del av livet! Ha en bra söndag! Eija |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Måste få tacka för dina dagböcker som är både roliga och intressanta att läsa och som säger mig mycket om dig som person! Ja i dagens samhälle här hemma så kommer ställen som tex Kreta att betyda mer och mer även om grekerna har sitt. Ang detta om döden så hade vi en liten diskussion här hemma då jag menade att om kanske 20 år så kommer det säkert att ligga någon döende på gatan och folk bara går förbi? Trisst men som många funkar idag så kan det inte utvecklas åt något annat håll och själv är jag liksom du lite sargad av en tidigare skada(ben)och har erfarit och lärt mig se saker på ett annat sätt och känner bara att jag vill dra ned till Kreta och bara vara,åka upp i bergen träffa det genuina folket och utbyta en massa mm mm..... Ang detta med svenskar så har jag en bekant vars syster arb hos en större rese arrangör och hon får tom utskällningar ibland för att vädret är dåligt!!! Får se om man kommer ner nån gång snart för det skulle vara kul att få sitta och iaaktaga dig och Atonis en förmiddag*ler* Tack ännu en gång för de fina breven! Mvh! |
|
|