![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Gerani är "lugna gatan" och en väldans lång promenad ifrån Chania. Gå ner till Hotell Viaros, precis vid vattnet (man tar ner vid "taxikorsningen" strax utanför Gerani) och ta en öl hos Penny och Stewart. Ett trevligt engelskt/skottskt par och goda vänner till mig sen många år tillbaka. Det är mycket troligt att ni kommer att bo helt nära deras poolbar och solnedgången sedd därifrån är underbar!
Kickie |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Nea Chora er riktig sted hvis dere vil være innen passe spaseravstand fra Chania, eller evt Aghii Apostoli som har bedre strand, og hvor det går flere busser i timen til sentrum. Selv foretrekker vi heller å bo midt i Chania by og spasere eller ta bussen til stranden.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Första tio åren bodde vi i Parigoria men de senaste 8 åren har vi flyttat in till Chania och gamla stan. Vi gillar närheten till alla de "möjligheter" som finns inne i stan, det kan gälla kultur (dans musik utställningar etc), mat och dryck, saluhall, marknad och affärer, de gamla gubbarna och tanterna i kvarteret, etc. Baden och bläckfiskarna( from oktober) hittar med buss eller med Volvon. lars Kriti sti kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Lars hej
Vad betyder "kriti sti kardia mou" har försökt med ordboken men det går inte. Kriti vet jag vad det betyder. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Kreta i mitt hjärta.
|
|
||||
|
||||
![]()
Σωστος (sostos=rätt) inkfish
.......och är det fler som har samma hjärtåkomma blir det "stis kardies mas". λαρς Κρητη στι καρδια μου ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har vi hittat några hotell som verkar intressanta, så jag tänkte bara höra här om någon vet något om dessa. Alla är med Ving.
Theos Village , Daratso Forum , Daratso Kedrissos , Daratso Uppskattar minsta lilla synpunkt. Hur brukar "frukostbuffen" vara, Kedrissos har nämligen "frukostbuffe". |
![]() |
|
|