![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tips från barnfamilj - jämför också med tex Apollo vad skulle kosta att åka till charter om ni får barnrabatt! Kolla på Apollos sida under priser och rabatter, barnpriser. Jag räknade på det i vintras och om vi hade åkt till Naxos i juli, så hade Apollos charter blivit billigast med barnrabatt.
I juni hade det nog blivit billigare att boka själv. Resebolagens barnrabatter kan vara häftigt bra, om man har tur och det finns sådana resor kvar. När man åker charter, så betalar man resan per person - när man bokar själv, så betalar man resan per person och rummet har fast pris. Så i år har vi bokat flygstolar via Sterling och hoppas komma billigare undan än om vi hade åkt charter... |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tipset... jag ska kolla det.
mvh Anna ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Har nu kollat lite på olika hemsidor.Det jag kan få fram är följande: OBS! Endast flygstol! Apollo till Santorini ca 12.000:- Airtours till Santorini ca 11.000:- Sterling till Aten ca 10.000:- De datum jag tog var 7-21 juli ungefär. För er vore det ju bäst att flyga till Santorini och därifrån ta er till tex Naxos och leta boende på plats. Stannar ni på Santorini några nätter kan jag varmt rekommendera Honeymoon Beach hotel(info finns på Kalimera). På Naxos skulle jag välja att bo vid någon av de fina stränderna,tex Agia Anna. Lycka till! |
|
|||
|
|||
![]()
Kolla www.sas.se, plockar man bara rätt datum så kan du komma undan billigare. Då kan ni åka hela familjen för ca 8000:- tur och retur. Men då hamnar ni i Aten och det kanske ni inte vill. Det blir ju längre och dyrare båtresa ut till öarna. Det som jag annars tycker är smidigt med att flyga reguljärt är ju att du kan bestämma precis själv hur länge du ska vara borta. Du behöver inte välja antal veckor utan istället antal dagar. Vi ska vara iväg 16 dagar vilket ger 14 dagar på plats kan man ju säga.
Hade vi dock hittat billiga biljetter ut till någon ö som exempelvis Santorini så skulle vi absolut ha valt det (vilket vi gjorde förra luffen). Men när vi skulle boka så skiljde det nästan 5000:- mot att flyga till Aten och det tyckte vi var för mycket. För oss tre så skulle det kosta 12000:- att flyga till Santorini. Då kan man lika gärna åka charter tycker jag om man nu, som ni, står och väljer mellan charter eller öluff. Lycka till med reseplanerandet! |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Vi har alltid flugit med SAS europaflyg, men det gäller att boka så tidigt som möjligt. Det är jätte-enkelt att ta bussen från flygplatsen ner till Pireus, och hitta en färja är också lätt om man inte anländer för sent på dagen.Det tar några timmar till Naxos, men vi går ner i varv, äter och sover en stund i vilfotöljerna.Ska ni vara borta ett par veckor så är flygstol det mysigaste alternativet, tycker vi! Ni åker dit ni vill i stunden, stannar 2 dagar eller 10, ingen annan än ni själva bestämmer. Och de barn vi har mött är bra mycket tåligare och intresserade än sina föräldrar!
Ett tips på ett nära, barnvänligt boende är Andreas hotell på Agistri, bara ett par timmars resa från Aten. Familjen som äger hotellet är jättegullig, poolen stor och allt är mycket barnvänligt. Finns med om du tittar under Agistri. ![]() |
![]() |
|
|