![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag lämnar alltid dricks till småföretagare om jag tycker att de gjort ett bra jobb, eller bara varit väldigt vänliga.
Restauranger, frisörer, barer, skomakare... alla får dricks av mig, då jag tycker att det är ett trevligt bevis på uppskattning. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag lämnar dricks på restauranger, barer och till städerskan på pensionatet samt till taxichaufförer. Jag lämnar nästan vid samma tillfällen som hemma.
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Det har alltid känts naturligt att lämna dricks när vi har varit nöjda med maten tex. Blev osäker och tänkte ifall vi har gjort fel, emot praxis, men ni är ju många som tänker likadant.
Städerskan får alltid dricks när vi lämnar stället - har hört att man kan ge dricks redan vid ankomsten "för att få bättre service", men det har jag aldrig testat. Jag undrar om det finns "oskrivna lagar" om dricks på restaurang tex - är det 10% om man är nöjd? Är man missnöjd om man lämnar mindre? |
|
||||
|
||||
![]()
Lämnar alltid dricks...ca 10 % om jag är nöjd, ibland mer. Detsamma gör jag i Sverige.
Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har provat med att lämna dricks till städerskan när vi precis har kommit, och ja det stämde, vi fick bättre service, städerskan kom in med morgonrockar till min man och mig och varje dag så hade vi blommor på rummet. Jättemysigt att komma in och välkomnas av blommor.
//Ingela |
![]() |
|
|