![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej vi är i samma situation
![]() Har ringt runt till nästan alla hotell och rumsuthyrare vi fått nummer till men alla har fullt för augusti. Hur ser möjligheterna ut för boende när man kliver av båten finns det rum att få tag på men för dyra pengar eller är det helt kört? ska man redan börja planera om sin resa till någon annan ö? ![]() ![]() Någon som sitter inne med lite info kan väll skriva en rad Tack . |
|
||||
|
||||
![]()
Nja, då inställer sig genast frågan; Vad är dyrt i högsäsong? Jag kollade på vårt favoritställe i Adamas, George & Christas studios, högt beläget cirka 300 m från hamnen. Det är ett mycket fint alternativ med studios av god klass.
Kollade tillgänglighet genom att spökboka. Det fanns lediga studios tiden 10-16 Augusti, och priset hamnade på 75€ per natt. Det är kanske ej så dyrt i Augusti. Vi gav 30€, men då var det Maj månad. Arne Vi har adress o tel-nr. |
|
||||
|
||||
![]()
Har aldrig varit på Milos. Av någon anledning har den ön inte lockat tillräckligt i konkurrens med andra alternativ. Blir kanske nästa ö-luff. Enligt allt jag hört från bekanta, arbetskamrater etc som varit där så bör boende under högsäsong förbokas. Det ställe som Arne föreslår till priset 75 euro låter inte dyrt. På attraktiva öar där efterfrågan kanske är större än tillgången låter 75 euro som ett bra pris.
Eva Senast redigerad av Eva L den 2007-07-12 klockan 10:21. Anledning: Stavfel |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har för mej att jag hört att folk kommit till Milos obokade i högsäsong och fått bo på stranden. Detta är alltså en av de öar där efterfrågan är större än utbudet under högsäsong.
Fördelen med er reseplanering är att ni också ska till Naxos, där borde det inte vara något större problem att hitta boende. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och sambon var där förra året och sista veckan i augusti, vi hade inte förbokat rum och spenderade 6 timmar på att hitta boende. Vi fick napp till slut i Pollonia men bara från och med morgondagen så första natten spenderades på campingen i ett hyrt tält. Jag tror vi hade tur med att hitta det där rummet, på campingen såg vi flera som vi kände igen från färjan. Jag skulle nog inte åka igen till Milos under högsäsong utan att ha bokat rum. Vi betalade 50 euro natten.
|
![]() |
|
|