![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Exakt. "Men hur kan de veta vad jag heter" var reaktionen. Jätterart.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det kanske han sa, tur att hon inte förstod
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
JA tänk! Första gången i Grekland så tog det en hel dag på stranden innan jag förstod att Ella måste betyda något annat än namnet på de flickor alla tycktes ropa på!
![]() Lissi - nu lite mer bevandrad i språket... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så tänker jag ofta om Michalis, fast jag har inte kommit på vad det betyder än
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kalimera, Malaka, jeg vil gjerne bestille fasttelefon, sa en gresk venninnes engelske engelsklærer på OTE (statlige telefonseskapet) i Nafplio. Han hadde lært gresk på en konservativ skole i hjemlandet, men fanget snart opp at folk i Hellas hele tiden tiltalte hverandre med malaka.
Han trodde det betydde kompis... |
|
|||
|
|||
![]()
Jo, jag vet. Men jag kan bli irriterad på påflugenhet. Jag värnar starkt om min personliga sfär. Men som väl är så är det rätt sällan man råkar ut för alltför påstridiga inastare numera.
![]() ![]() ![]() ![]() Peter Senast redigerad av Peter den 2007-07-11 klockan 18:19. Anledning: Rättning |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Här på bostadsområdet som lever granne med ert område har vi haft en ganska livlig diskussion om det kan vara någons katt som har fastnat i ett kloakrör men nu ska jag genast gå ut i vår maillista och dementera dessa uppgifter, det är ju bara nyblivne pensionären Arne som övar på sin nyligen inköpta Bouzuki, kanske lämpligt att göra kopia på mailet till djurskyddsföreningen på Norrbyskär också så de vet vad som händer. Skål! ![]() Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Väldigt fin bouzouki,Arne
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kan detta va nåt för hustrun Arne?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De värsta inkastare mötte jag i Piraeus... de gav aldrig upp. Trots att vi i hela sällskapet var greker och de brukar ju vara lite lugnare då....Men annars har de allra flesta varit trevliga.
Men visst är det jobbigt ibland... då brukar jag säga "vi har ätit"....vad ska de då säga? -Ät igen ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer. Vi gillar dem inte heller och det är som du säger bara stressande när man inte ens kan kika på menyn (ibland knappt passera) innan de drar i en.
En gång var det en inkastare som läste upp hela menyn för oss samtidigt som vi själva försökte läsa. Vad är poängen med det? Senast redigerad av inkfish den 2007-07-13 klockan 10:51. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
![]()
På Skiathos var inkastarna knappt synliga...det var jätteskönt. Tror att det beror på att så många greker själva semestrar på ön så inkastarna behöver inte slänga sig på turisterna. Den enda som gick på var en grek-svensk som anade att jag och min blonda syster var svenskar....han började snacka svenska med oss...och vill förstås ha oss till sin restaurang...kände då att vill jag snacka svenska då hade jag stannat i Sverige. Vi gick inte dit. Nej Skiathos är den första ön där jag inte alls kändt mig besvärad av inkastare och min blonda syster tyckte det var skönt att för en gångs skull slippa få en massa uppmärksamhet just för att hon råkar vara blond (i Turkiet hade hon det jobbigt...kan det bero på de fördomar som finns mot blonda svenska tjejer...synd att en del svenskor lever upp till "madrass-ryktet" och förstör för de som har andra värderingar).
|
|
||||
|
||||
![]()
Det har vi också sagt och då har de svarat att vi kan ju titta på menyn ändå och komma tillbaka i morgon.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det här var alltså ett svar till Muffins men det hamnade under Gilas inlägg (tryckte på Muffins svaraknapp!?).
|
|
||||
|
||||
![]()
Inläggen hamnar i kronologisk ordning - olyckligtvis. Det bästa sättet är alltså att börja svaret med "muffins:" eller citera en KORT bit av det inlägg du svarar på - då syns det vem du svarar.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|