Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-10-24, 21:20
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009
Standard Sv: KÄRLEK vid första...

Försök nu att förstå Sunny!!!
Som jag har uppfattat det så är Du Sunny chockad av din egna upplevelse och behöver allas vårt stöd nu,så låt oss nu alla sansa oss och se framemot nya uppdateringar från dig Sunny!
Kram,kram Monica💕💕💕
Svara med citat
Gammal 2015-10-24, 21:42
Kesti Kesti är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2013

Sunny!
Bilden jag har av dig är bilden av en stark kvinna, medveten som sina begränsningar och med förmåga att göra förnuftiga val. Du har en väl utvecklad social kompetens, en kvinna trygg i sig själv.
När jag nu läser dina inlägg fyllda av besvikelse över uteblivet engagemang anar jag hur skitdåligt du mår.
Skriv det då, klart och tydligt.
Ge uttryck för att du behöver stöd.
Då får du stöd!
Garanterat!
Styrkekram med kärlek!

Kesti, en annan självresenär off-season
Svara med citat
Gammal 2015-10-24, 21:55
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Kesti Visa inlägg
Sunny!
Bilden jag har av dig är bilden av en stark kvinna, medveten som sina begränsningar och med förmåga att göra förnuftiga val. Du har en väl utvecklad social kompetens, en kvinna trygg i sig själv.
När jag nu läser dina inlägg fyllda av besvikelse över uteblivet engagemang anar jag hur skitdåligt du mår.
Skriv det då, klart och tydligt.
Ge uttryck för att du behöver stöd.
Då får du stöd!
Garanterat!
Styrkekram med kärlek!

Kesti, en annan självresenär off-season
Nu skulle jag inte gjort något mer inlägg.. men nu kommer ett till iaf..det du skriver stämmer bra och det var fint skrivit av dig!
Min upplevelse är så här, att jag inte får uttrycka min ORO över det jag upplevt pga att det finns så mycket som händer hemma i Sverige och i övriga världen..precis som jag borde skämmas som gör det!
Jag har ingen aning om vad som händer i Sverige, har helt kopplat bort det.. mina släktingar som jag har kontakt med är inte sådana som pratar om tråkiga saker.. de berättar endast om roliga händelser.. vad de upplevt osv.

Vet att det finns de som har de 1000 ggr värre än jag.. Men jag ska för den sakens skull ändå få uttrycka mina känslor sen om ingen känner empati och kan förstå det hemma i sin sköna soffa och trygga vrå i Sverige.. så må det vara så!
Svara med citat
Gammal 2015-10-24, 21:56

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Försök nu att förstå Sunny!!!
Som jag har uppfattat det så är Du Sunny chockad av din egna upplevelse och behöver allas vårt stöd nu,så låt oss nu alla sansa oss och se framemot nya uppdateringar från dig Sunny!
Kram,kram Monica💕💕💕
Du är väldigt gullig Monica!..
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 07:47
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Sunny, instämmer med Kesti och Monica här ovan. Jag har också fått det intrycket att du fortfarande är i chock efter allt som har hänt dig. Och jag tror nog att alla här vill stöda dig, det blir bara så lätt lite missförstånd ibland, tyvärr. Jag har fått själv så mycket av alla dina resor som du har berättat om här på Kalimera. Så visst ska du fortsätta och hänga med här! Du är en av eldsjälarna som är viktiga för Kalimeras forum.

Största delen av oss här har ju aldrig träffat dig, men jag har fått det intrycket att vi ändå får vara lite av dina medresenärer och det tycker jag är jättefint! Har alltid tyckt att du är så modig när du reser på långa resor ensam och ger dig ut på vandringar. Och att du njuter av vandringarna är helt klart, det var ju synd att det gick dåligt nu en gång. Men det slutade ju bra i alla fall och allt detta kommer nog att göra dig till en bara starkare människa till slut.

Så fortsätt att berätta om din resa och om hur läget är nu på Hydra. Det är ju där du är. Skönt att höra att du har människor där hemma som du har kontakt med, de är nog de viktigaste för dig. Men jag är helt säker på att de flesta här också vill ge dig sitt stöd på de sätt som vi nu möjligen kan.

Hoppas vädret på Hydra nu har blivit lite bättre och att man har kunnat börja återhämta sig.

Sköt om dig!

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 16:49

Söndag 25 oktober.

NEJ, nu vänder vi blad och går vidare.. som en viss "varg" sa.. ..

VILDA VÄSTERN HYDRA...... med ALLA hästar och åsnor på gatorna går.. Ett PARADIS... JA.. verkligen.. ska ALDRIG GLÖMMA tystnaden och klappret av hovar på stengången nedanför mitt fönster...mina fina gröna vandringar i en underbar natur och många fantastiska naturupplevelser både harmoniska och dramatiska... HYDRA jag kommer tillbaka.......
för dig glömmer jag ALDRIG..

Hydra har så sakteliga börjat återhämta sig efter katastrofen 23/10...med störtfloder genom Hydras gator och ner mot hamnen... såg ut som det hade varit krig...stackars djur som har fått sätta livet till... inga människor vad jag hört.. samt även förstörda butiker och en del hus..

Uppsamling och städning av alla gator pågår fortfarande, det ligger skräp utspritt till höger och vänster.. Hydras gator som i vanliga fall skiner och är väldigt välputsade..ger nu ett stökigt intryck!
I hamnen har de mycket arbete med att röja upp, det ser ut som en leråker på vissa ställen.. men de är duktiga öborna de jobbar snabbt och de verkar just nu vid gott mod trots allt...

Det har varit kraftig vind i helgen och det försvårar förstås arbetet att städa upp...hela havet stormar idag när jag tog mig en runda på fm...

Jag har nu gjort rätt för mig och betalat för min tid på Achilleas Pension... men ska du redan åka säger den trevliga värden..ja.. jag ska till Ermioni.. fast blir det trist där kanske jag kommer åter till Hydra.. skojar jag.. ..

Packat i stort sätt klart.. varit ut och käkat på Lulus taverna.. stuffed tomatoes och en annan vegetarisk rätt som jag glömt namnet på... samt ett glas rött... knappt något folk ute.. det blåser kyligt och jag har haft på mig vintermundering dvs långbyxor, tröja och jacka.. likaså har grekerna såklart.. ..

Imorgon runt 11.05 drar jag med Flying Cat till Ermioni.. hoppas vindarna har stillat sig tills dess.. annars kommer det nog att gunga rejält vid överfarten.. men det är ju inte så långt härifrån TACK OCH LOV!!!

Om ni vill följa mig från Ermioni blir det i en annan tråd sen...

Ps. Känn nu inget tvång att kommentera... ska försöka att återgå till mitt stabila JAG...
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 16:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg

Ps. Känn nu inget tvång att kommentera... ska försöka att återgå till mitt stabila JAG...

Hoppas överfarten blir lugn....

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 17:29
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Vid klippbadet på din bild har jag badat! Fast då var det betydligt lugnare.
Trevlig båttur i morgon!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 18:11
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Härligt Sunny! Tack för att du är kvar här, skulle ha saknat dig annars. Jo, de har säkert mycket jobb framför sig på Hydra, liksom på så många andra ställen. Men det kommer att bli bra igen.

Ha en bra båttur imorgon, hoppas det inte gungar för mycket.

Och sen vill vi gärna höra vad du tycker om Ermioni.

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 18:18

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

Hoppas överfarten blir lugn....

Lissi
Det hoppas jag med...

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Trevlig båttur i morgon!

Katitzi
Tack!..

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Härligt Sunny! Tack för att du är kvar här, skulle ha saknat dig annars.

Och sen vill vi gärna höra vad du tycker om Ermioni.

/ Anne
TACK, Anne det var gulligt sagt!!..
Ska försöka rapportera så gott det går!
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 18:21
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Hoppas det blir en bra tur till nästa äventyr som jag ser fram emot att få följa!
//
KR
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 18:25

Citat:
Ursprungligen postat av KR Visa inlägg
Hoppas det blir en bra tur till nästa äventyr som jag ser fram emot att få följa!
//
KR
..
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 18:28
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Jag är en av dem som följer med, men sällan kommenterar.

Vi är alla olika! Jag har lätt för att tala, men svårare att skriva ner mina reflektioner.
Jag ser fram emot att följa din fortsatta resa och är glad om du vill fortsätta att beskriva dina upplevelser!

Kram Lena
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 18:40
anpe anpe är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Tack för att du skriver om din resa. Vi var på Poros och Hydra 1996 så det har varit extra kul att se dina foton.
Ska bli kul att följa ditt nästa resmål
Hälsningar Anne
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 19:06

Härligt att höra anpe och Lamaya!..
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 19:20
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Hoppas det blir en lugn resa till Ermioni!Sägs i alla fall att vädret blir bättre.Vi har idag haft underbar solig och varm dag efter alla regn!
Lilla Ermioni kan ju upplevas mycket annorlunda så här på hösten än på sommaren.Ska bli intressant att höra hur du upplever Ermioni!
Trevlig resa
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 19:42
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Lamaya Visa inlägg
Jag är en av dem som följer med, men sällan kommenterar.

Vi är alla olika! Jag har lätt för att tala, men svårare att skriva ner mina reflektioner.
Jag ser fram emot att följa din fortsatta resa och är glad om du vill fortsätta att beskriva dina upplevelser!

Kram Lena

Kunde inte skrivit det bättre själv!

Senast redigerad av Pnyx den 2015-10-25 klockan 19:47.
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 19:51
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

[quote=Sunny12;376018
De berättade bl a att de som drev tavernan Christina råkat ut för ett rån då de gått hem med dagskassan vilket resulterade i att hennes man vart mördad....till påföljd att tavernan numera är stängd. (de var 7st som utförde detta brott)
Detta hemska hände i augusti i år och stackars Christina bor kvar här på Hydra.
Ni som varit på Christinas och ätit kanske tycker detta är fasansfullt att höra... jag har aldrig varit där.. men att något sådant kan hända på lilla Hydra... ..

[/quote]
Vi var på Hydra när detta hände! Var både en polisbil och ambulans som kom. "Alla" pratade om det. Fruktansvärt!
Annars var det väldigt kul att se lite bilder ifrån Hydra Och alla dessa katter där var. Hemskt dock att läsa om när du kom vilse Hade själv varit livrädd!
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 19:55
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Sv: KÄRLEK vid första...

NEJ, nu vänder vi blad och går vidare.. som en viss "varg" sa..

Bra Sunny!
Önskar dig en fortsatt bra semester
Hydra kommer du aldrig att glömma

//maji som gärna följer dig fortsättningsvis
Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 20:00

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla Visa inlägg
Vi var på Hydra när detta hände! Var både en polisbil och ambulans som kom. "Alla" pratade om det. Fruktansvärt!

!
Ja, det förstår jag.. fy SÅ hemskt!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:16.