![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, Ink.. bo där mer än en vecka skulle jag nog inte klara... visst var det otroligt mysigt men för lugnt för min smak!..
![]() Ja, klippbad är underbart, inte tveka bara hoppa i.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Regn på Tinos också! Fast det slutade efter 5 min. Men det är mulet och jag tgcker det är jätteskönt!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Janne, det kan bli ett besök till i Cherinessos och då kanske Kostas är där i verkstaden...
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är det åska så det förslår över bergen som jag ser från balkongen, men inget regn...Häftigt!!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() .. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Haha! De står ju som spön i backen. Men det är mer än utseende som ska stämma
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det var tur att jag denna tisdagskväll kom hem innan himlens portar öppnade sig...så här mycket hagel kom det på vasstaket där jag bor...
Det blixtrar fortfarande nu kl. 21.30 lokal tid..imorgon ska det iaf bli bättre väder hörde jag... Sunny, från busväder på Sifnos och OJ som det åskar nu... ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-26 klockan 20:39. |
|
|||
|
|||
![]()
Exakt och det gör ju inte det hela enklare....
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Världens blixtar här men ingen åska. Mysko! I morgon dåligt väder sägs det...Då blir det mysdag i Chora...många mysiga ställen att häcka på
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Här vräker det ner just nu och har gjort med jämna mellanrum hela kvällen, det dundrar inte längre men har blixtrat mycket ... Men jag håller inte med er om att det är mysigt, jag tycker att det är tråkigt och har svårt att sysselsätta mig när det är dåligt väder här och jag mest fryser.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Själv känner jag att jag mer kommer till ro när det är dåligt väder, tex läsa en bok med lite gott vin, är inte helt fel! |
|
||||
|
||||
![]()
Nja ... Jag läser gärna, men tycker mest att det blåser och är kallt överallt och folk sitter och huttrar
![]() Jag skulle förresten inte ha sagt att det inte åskar längre för det gör det ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Förresten är det mycket turister på Amorgos nu?
Finns det folk på hotellen? |
|
||||
|
||||
![]()
Här är lugnt, skulle jag säga. Men ändå folk. Jag tror varken att hotellägarna klagar på att vi är för få, eller att vi turister klagar på att vi är för många, om man säger så.
När jag åt på Mouragio igår kväll var det fullt. Det är många båtar i hamnen. Men det var fridfullt i Katapola under dagen, jag har varit kvar i byn. Dock: jag tror inte att Amorgos är en ö som drabbas särskilt hårt av krisen. Alla ställen i Katapola utom Erato finns kvar, ön har nog sin fasta kundkrets. Santorini är nog inte heller hårt drabbat, åtminstone sa en näringsidkare jag pratade med där att ön klarade sig bra i krisen. På Naxos, däremot, såg jag en del igenbommade ställen. Och där var inkastare på hamnpromenaden, jag minns inte riktigt om det varit det förr? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det är underbar läsning. Och stort tack för alla härliga bilder ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi hade riktigt busväder här med .Åska blixt och dunder tills fram på morgonen och slagregn...Idag skiner solen och ALLT är täckt med röd Saharasand eller vad den heter här? På Kreta kallas den det i alla fall. Men ovädret ska återkomma ikväll.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Onsdag 27 maj
Det har tydligen regnat och mullrat hela natten, efter vad jag hörde när jag vaknade till ett par ggr under natten. På balkongen stora vattenpölar och sand... tur jag tog in min tvätt tidigt igår och annat som jag har på balkongen. Idag skiner solen, men jag har en känsla av att det inte blir så långvarigt, men det är OK ska gå en lättare vandring senare här runt byarna, nu vågar jag inte gå så långt upp i bergen eftersom vädret är lite ostabilt. Fotade mitt hotell från baksidan igår och jag bor där fönsterluckorna är öppna, bästa läget med utsikt mot byarna.... Marana guesthouse, verkligen mysigt och vilken avkoppling, lugnt och fridfullt inget som stör, snart flyttar jag till Kamares på måndag den 1 juni, kommer att sakna detta ställe. Men de ska renovera här nästa vecka och då blir det nog en hel del oväsen menade Maria min värd, annars hade jag nog stannat kvar längre. Maria kommer förresten hit på fredag natt från Aten och stannar några dagar, ska bli så kul att träffa henne och likaså tyckte hon att det skulle bli att träffa mig, hon är verkligen supertrevlig. Nu ska jag fortsätta med mina vardagsbestyr, ja för det blir ju så när man stannar så länge, dra ner lite på tempot och reflektera är inte så dumt! Återkommer senare... Sunny, direkt från Apollonia... ![]() |
![]() |
|
|