![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hur länge stannar du i Kamares? Är det hem som gäller sedan? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det var så herlig å få komme tilbake til ( ja, rett og slett) magiske Cheronissos, via bildene dine ![]() Og,...keramikeren var ikke på plass da vi var i Cheronissos heller... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Roligt att du blev så nöjd med ditt boende! Det ser verkligen fint ut. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hoppas det fina vädret återvänder. / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Det har regnat rejält ikväll också, men just nu är det uppehåll! |
|
|||
|
|||
![]()
Torsdag 28 maj
Vaknar upp till en kylig och blåsig morgon, AC har jag inte behövt använda på länge, brukar ha det lilla fönstret i badrummet öppet på natten och där finns även ett myggnät. Ja, myggor finns... första natten jag kom hit var jag lite oförsiktig och hade öppet till balkongen när jag hade ljuset på inne och då var det kört, fullt med otäcka bett morgonen efter, men numera alltid stängt överallt och myggmaskin i en stund varje kväll då kan man sova lugnt.. ![]() Tillbaka till gårdagen onsdag, en varm och solig fm, jag tog mig en promenad fr. Apollonia genom byns gränder och kommer så småningom upp till stigen som leder mot Kamares men fortsätter rakt fram och denna väg går runt Artemonas på landsbygden och leder även till Ag.Sostis som jag berättat om här tidigare. Så vackert med en natur och djurvandring...här möter jag fåraherden med alla sin får och en liten killing tittar fram från sitt lilla hus...hallå här är jag.... En väldigt vacker kyrka så fint belägen... Naturen runt omkring helt sagolikt vacker.. I Grekland finns det nyckelpigor också... ![]() förtjust i dem... Sen går man runt så kommer man till kustsidan och kan se Kastro på håll och därefter kommer man till byn Ag.Anna och Ano Petali och därefter Atremonas och Apollonia.. dessa byar är så tätt ihop så det är svårt att veta vart gränsen går mellan dem. Så vackert med alla blommor som faller ner från fasaden från husen.. Ja, detta var en rofylld vandring på ett par timmar runt och hem, precis lagom! Berättade för Maria om mina strapatser och hon sa att nu kan du snart Sifnos bättre än Dimitris och mig... ![]() ![]() Avslutade den regniga kvällen igår med en god pizza på tavernan Anthousa.. där är det alltid mycket folk.. mestadels greker. Idag TORSDAG har jag inget inplanerat, ostadigt väder, blir väl att strosa runt planlöst..varför inte! Kolla i butiker tex, det finns en i Apollonia som har en salig röra av allt mellan himmel och jord, där har jag inte varit in än, så det får det bli senare... Ta leme.. Sunny, direkt från Apollonia.. ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-05-28 klockan 09:50. |
|
||||
|
||||
![]()
Var inne och kikade i dina album. Jättefina bilder Sunny!
Det som jag tyckte var bland det vackraste när vi var på Sifnos var den helt underbara Cheronissos-viken. Synd bara att byn är så rackarns liten. Det hade givit mig lappsjuka efter ett par dagar, annars hade det varit mysigt att bo där. Masse Senast redigerad av Masse den 2015-05-28 klockan 10:27. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ja, Cheronissos var en speciell fiskeby, men som du säger.. "lappsjuka" efter ett par dgr skulle det nog bli!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så underbart fantastiska bilder, Sunny!
Vi har även en otrolig vacker grönska här på Fourni, men dom fina blomsterängarna har vi inte upplevt. Ännu. Fortsätt njut, det gör vi. Birgitta, med strålande sol just nu och med en fantastisk vacker morgon. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Tyvärr inget vackert väder här men roligt att ni har det! Ha, det gott!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men Sunny,så inspirerad man blir! Jag mäste bara till Sifnos på ensam vandringsresa i vår...
Kram från Pirgos- inte illa det heller. Ikväll middag på Michalis i Chora! Platser Du känner till! Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Pirgos en så charmig by! Jamen då ses vi väl här i maj då Lissi.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
OJ, vad det regnar här på Sifnos just nu.. men sitter gott på café Prago i Apollonia...
![]() Sunny, från ett ☔ Sifnos.. |
|
|||
|
|||
![]()
NYHET!!..
Read all about it!.. ![]() Hur förtjust jag än nu är i Sifnos, så kan jag INTE vara utan AMORGOS i år, så den 28 September drar jag dit för några veckor och ska då bo i Langada, hotell bokat igår, min favoritby med alla de fina vandringarna alldeles inpå knuten. Såsom Theologos, Stavros och byn Tholaria. Den resan ser jag oxå fram emot.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tack för fina bilder. Det är verkligen en vacker och speciell ö. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, så är det nog.. men Maria har väl växt upp här om jag fattat henne rätt, det är Dimitris som är från Aten.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att Dimitris också är från ön. Jag träffade hans pappa första gången vi kom till Sifnos för många, många år sedan, och så vitt jag minns så kom han från Sifnos.
|
|
|||
|
|||
![]()
OK..så är det nog!
|
![]() |
|
|