![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() /Dontino |
|
||||
|
||||
![]()
Men snälla...våga chansa är en sak, klara sig ur situationen är väl inte riktigt samma sak. Min brorson bilade till Makedonien i fjol och hade inga problem. En god vän kom från Sverige till Grekland samma sommar och hade otroliga problem hela vägen, blev illa behandlad och fick fel på bilen, ja allt gick snett. Före Balkankrigen åkte vi genom gamla Jugoslavien nästan varje år från 1967, vissa gånger problemfritt men det var alltid så att man kände adrenalinet rinna till vid gränsen: Skulle vi få fel på bilen? Skulle det finnas bensin i mackarna? Skulle man lura oss på priset (dinaren tappade i värde för varje dag som gick) Skulle vi hitta en parkeringsplats som inte var fullständigt nersk--ad? Naturen är delvis vacker men det väger inte upp problemen i mitt tycke, trafiken var hemsk med olyckor lite överallt. Vi anser att Italienvägen är fullständigt överlägsen, men ta gärna en sväng in i Slovenien om det är vacker natur ni vill se! Otroliga bergsvägar, skog upp till bergstopparna, jättetrevliga människor precis överallt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade även fel på våran bil.På väg ner till Grekland så gick luftmassemätaren sönder i Rimini, vilket gjorde att man måste vänta minst två timmar innan man kunde starta den efter man stängt av den. Så hade vi det i fem veckor, sen fick vi anpassa semestern efter bilens funktion. Vi upplevde inte att de körde som galningar, hellre såg vi inga olyckor. På autobahn däremot var det olyckor hela tiden och där körde de verkligen som dårar. Sen att man våga chansa, det är mitt motto här i livet. Det är sedan upp till var och en hur de vill göra.Man läser varje dag att folk blir rånad och även dödad i sina egna hem här i sverige, har iallafall inte läst att någon svensk blivit dödat på någon bilsemester i något balkanland.
|
![]() |
|
|