![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Vi kan inte köpa en standardpåse pomes frites i frysdisken - då får hon garanterat ont i magen, men göra egna i ugnen går bra... Det är därför jag tänkt att det har med fettet att göra, även om jag borde ha kommit i håg att det handlar om proteiner. Men jag antar ett prefabpommes - vare sig man köper i frysdisken eller äter på snaabbmatsstället, görs i högre temperatur eller dyligt. Tänk så mycket god potatis (med bara lite mertid) vi får här hemma p g a det här ![]() /Marianne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() I Grekland blandar de ju sällan (aldrig?) nötter i maträtter, men i Frankrike förra året fick jag vid ett par tillfällen nötter i maten utan att det hade framgått av menyn. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tänker inte fortsätta debatten, jag bara noterar att du har andrahandsinformation.
birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men det är ju lätt att kontrollera att uppgifterna kommer från Livsmedelsverket och docent Hans Formgren är ju en av Sveriges kunnigaste på allergifrågor, ofta anlitad för att svara på sådana. Om du har tillgång till nyare kunskap och forskningsrön så tycker jag du ska berätta. Jag är mycket intresserad. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tycker att läsningen och länkarna är mycket informativa. Eva |
![]() |
|
|