Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-21, 08:29
charmangle charmangle är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010
Standard Sv: Vart ska man INTE åka?

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Cypern är inte Grekland. Cypern är en egen, självständig nation.
Jajo, men Grekland-Cypriotisk då. Själv har jag alltid jämnställt den Grekiska delen av Cypern som en del av grekland. Men uppenbarligen hade jag väldigt fel! En grekisk sallad med vitkål är helt uppenbart inte grekisk tradition!

/Nicholas
Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 16:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Jo, jag har något svagt minne av att jag ställt frågan tidigare och att Arne hade traumatiska minnen från någon ö...
Aina
Jag tror mig minnas att Arne mår dåligt av ön Lipsi, men det är i mina ögon en helt underbar ö. Så är det, den ena avskyr en ö som en annan ser som sitt himmelrike, så något svar Du kan känna att få ledtråd av finns nog inte.
Däremot så finns ju olika typer av öar som av andra skäl som kan vara avskräckande.. Gillar man inte hålligång tex så väljer man en viss typ av ö osv...

Jag skulle nog inte själv spara till en resa till t ex Santorini, men blev jag bjuden så kanske....

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 19:05
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Finns det något ställe eller någon ö i Grekland som ni avråder från att åka till? Eller något område. Jag bara undrar. Berätta också gärna varför.

Nu vet jag att det finns många på detta forum som älskar ön men inte jag... Jag vill inte tillbaka till Agistri och detta är helt på grund av mina upplevelser av den enda gång jag var där. Ett ex. jag satt på en taverna för att äta. Ville ha en mythos till maten och fick beskedet att de hade ingen mythos utan endast Amstel som jag fick hålla till godo med. En liten stund senare kommer det in ett gäng semestrande greker och vips så förvandlades Amstel till Mythos. Jag ville inte heller ställa till en scen men valde att inte gå dit flera ggr. Sällan att tavernorna öppnade före kl 19....
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:06.