![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Nej fy F***N!!! Nu får Bertil byta ut foppatofflorna
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Mina vinterbleka ben kräver nylonstrumpor. Jag undrar tycker ni att det är ok att jag tar på mig ett par tubsockor i mina sandaletter när jag går på konfirmation nu på lördag? Det blir väl lite trångt ... men i så fall slipper jag fixa ett par andra skor.
|
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Vilma;206054]...Jag undrar tycker ni att det är ok att jag tar på mig ett par tubsockor i mina sandaletter när jag går på konfirmation nu på lördag?.../quote]
Om du väljer ett par randiga och lovar att fotografera utstyresln så - Ja för helsike! ![]() Nylonstrumpor kan bli varmt i Grekland men är helt ok annars. Ta bara inte knäkorta eller ankellånga till minikjol ![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Kikh;206066]
Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vilken rolig krock mot min stilrena linneklänning. Jag ser fram emot den uppfriskande diskussionen som kommer att bli med mina tonåringar. Varför ta hänsyn till att tonåringar vill ha mammor klär sig på ett sådär medelbeige sätt så att de blir snygga men lagom osynliga? ![]() Funderar på att omvärdera mitt portförbud på nylonstrumpor i packningen på våra Greklandsresor. Jag såg blommiga nylonsteps i affären. Kanske nåt att pigga upp mina foträta sandaler med i sommar. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Millie!
Alla är vi människor och det ska kunna finnas plats till alla, antingen man är en överviktig 50+ tant som går topless,eller dom som gärna vill ha strumpor i sandalerna. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Jeg synes også strømper i sandaler er teit, men.... må innrømme at jeg h a r brukt det ved et tilfelle da jeg k u n hadde d e n type sko tilgjengelig ![]() Ja, jeg vet det, jeg b u r d e ikke hatt tilgang på sokker ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tvingades googla
![]() Men... ![]() Menar du att folk bär sånt utanför hemmets väggar ![]() Den ser ju grymt skön ut när man sitter i soffan med en kopp te och en bok. Men ute? Sparkdräkt kallar vi det på svenska, fast då brukar bäraren sitta i vagn, suga på napp och säga DA-DA-DA ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hehehe, det går litt for fort i svingene når man blir umåtelig engasjert. Strømper og raggsokker i sandalene blir kanskje så sinnsykt sært at det blir et mote-statement?
![]() Jada, det er helt ille, skal jeg si deg. Var i en helt vanlig kjede-klesbutikk i Stavanger, nylig, og den ene ekspeditrisen (ca 35 år) hadde på seg en mørkeblå onepiece med hvite striper. Senere samme dag så jeg en ca 18-åring gående gjennom byen i sjokkrosa onepiece. Om det er ok å kle seg i onepiece utenfor hjemmet er stort diskusjonstema i Norge for tiden, og de fleste synes det er, som du også sier, kun et plagg til sofabruk. Jeg kan ikke være mer enig. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Verkar väldigt opraktiskt när man ska gå och kissa, också ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Citat "Verkar väldigt opraktiskt när man ska gå och kissa, också
![]() Inte går du väl och kissar Inky ![]() ![]() Yeasou ![]() Förlåt jag kunde inte låta bli ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Heldigvis er det god plass til bleier ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Strumpor i sandaler är gräsligt och likaså foppatofflor.
|
|
||||
|
||||
![]()
Årets "tavernatråd"
![]() Helén- som idag inte tänkte mig för utan åkte till mataffären med crocs på fötterna ![]() ![]() ![]() Är jag klok eller- det är ju ett strandplagg och hemmatofflor ![]() Senast redigerad av Hellen den 2010-05-13 klockan 16:34. |
|
||||
|
||||
![]()
Va? 900 spänn för ett par lodisbyxor, det måste vara en lodis av hög klass
![]() Det är just detta jag menar, att klä sig snyggt inför en resa eller för stranden måste inte betyda glitter som många tycks tro. Man kan se snygg ut på ett enkelt sätt. Svenskar har mycket att lära sig av både italienare och fransmän ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det där gäller ju även i vardagen. Klädkod verkar vara relativt nytt på svenska företag, t ex. Och jag är helt övertygad om att fransmän går i kostym till kontoret i större utsträckning än svenskar gör. Jag säger dock inte att det är bra eller dåligt, jag konstaterar bara att det är så det ser ut. (Vad gäller semesterkläder så insåg jag i Goa i vintras att det nog är en rätt välbärgad medelklass som har råd att åka till Grekland numera. I Goa, lågprisresmål, syntes det att turister av alla nationaliteter faktiskt inte hade lika gott om pengar). |
|
||||
|
||||
![]()
Jaha...vem har rätten att ha rätt och vem har fel i hur man ska klä sig?
![]() Jag tycker inte att jag har mer att lära av italienskor och fransyskor än vad de har att lära av mig...så de så! ![]() Yanna |
![]() |
|
|