![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Skall resa till Karpathos i september och har bokat in oss på hotell Mediteranean. Vi har ju förstått att vi bor ett par kilometer utanför staden. Vet någon som varit där om det finns någon mini/supermarket i närheten ? Finns det någon taverna i närheten eller skall man alltid ta sig in till stan för att äta?
Du som bott där - är hotellet annars ok? Frukosten? /Mimmi |
|
||||
|
||||
![]()
Hotellet ser ju fint ut på utsidan iaf.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det tycker jag också! Så jag hoppas att det också skall vara bra att bo där...
/Mimmi |
|
||||
|
||||
![]()
Dottern och barnbarnet trivdes VÄLDIGT bra där, men MIAS kan säkert skriva mer själv i morgon när hon har tillgång till en dator
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med tidigare talare, de ser fint ut! Funderade på att boka det hotellet men tog ett hotell mer centralt! Visst finns lite tavernor på vägen mot "stan", provade inga åt det hållet då vi bodde så nära stan! Utbudet är stort inne i stan..... Finns säkert något minimarket på gångavstånd, dock verkar de större finnas närmre stan. Stranden är iaf inte lika full som inåt stan, dock vet jag ej dess standard! Finns nog de som har mer info om hotellet och vad som finns i dess närhet!!
Tjo hopp// Ullis |
|
||||
|
||||
![]()
Stranden är bättre inåt stan, men i september är man väl så gott som ensam på stranden där ute vid den delen som mediterranean ligger
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era svar! Jag behöver ingen stor supermarket, men det är ju betydligt bekvämare om man kan handla litet "smått och gott"+ vatten på närmare håll än inne i stan.
/Mimmi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, vi trivdes väldigt bra! Väldigt rent och snyggt! Matilda gillade stället mest för att de hade så många katter, 9 kattungar hade hon att leka med när vi var där.
10 minuter tar det att gå till närmaste minimarket. Det finns en vattenkran brevid vägen, bakom poolen, där fyllde vi på våra vattenflaskor, så man inte måsta släpa tungt vatten varje dag. Tavernor finns det på vägen in till stan, längst vägen/stranden, så man behöver inte gå jättelångt. På hotellet kan man även beställa grekisk sallad och toast. Salladen var jättegod! Frukosten var helt ok!Fanns lite att välja på. Bröd, pålägg, ägg, frukt, yougurt, flingor, sockerkaka, kaffe,mm. Tjejerna som jobbar på hotellet står redo att servera påfyllning mm, så man blir bra uppassad. Det går bra att bada alldeles utanför hotellet i havet, men vi gick ofta hela vägen till andra ändan av stranden och det kändes inte jättelångt. Tror ni kommer trivas bra!! Vi kanske ses, åker om 10 dagar ![]() Mia ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Mias för ditt svar!!! Låter alldeles härligt, så jag tror vi blir nöjda!
Vi kanske ses?! /Mimmi |
|
||||
|
||||
![]()
Det fanns även igelkottar på hotellområdet. Såg en igelkottunge som försökte dia en kattmamma. Katten tyckte nog den stacks lite mycket, men de verkade leva i harmoni med varandra
![]() Mia ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ser verkligen fram emot att besöka detta "djurens paradis"! Nej, men det du beskriver låter verkligen toppen!
/Mimmi |
![]() |
|
|