![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tänkte passa på att tipsa om att ni som åker i helgen får det hett om öronen framåt mitten av veckan.
Vädret säger uppemot 38 grader, det blir svettigt värre. ![]() Kommer lite tidigt iår, förra året var den första hettan i juni, hoppas alla har ac på rummen. Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Usch! Det är obehagligt att värmen kommer så tidigt, hoppas inte att det blir lika dant som förra året.
// Helén Senast redigerad av Hellen den 2008-05-24 klockan 13:40. |
|
|||
|
|||
![]()
Gäller det Thassos också?
|
|
|||
|
|||
![]()
Det låter ju ganska bra. Var lite orolig att vädret skulle vara bättre här hemma. Behöver inte bli som förra året bara.....
Så då kommer vi o värmen nästan samtidigt. /Cecilia (som anländer till Patras 29/5) |
|
|||
|
|||
![]()
Men först skulle det väl bli kallare i och med att det skulle blåsa nordan, ialla fall här.
|
|
||||
|
||||
![]()
När jag gjorde min sista repmånad i minus 43 grader, så svor jag på att jag på att aldrig mer klaga på att det var för varmt!
Det har jag heller inte gjort och kommer inte heller att göra. Minus 43 var ingen hit. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jag har även varit med om +43 i skuggan i Athen... Det var inte kul! 25+ i skuggan på Tavernan där man sitter med en kall öl och en god bok tycker jag är perfekt... ![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det som är så hemskt med över 40+ är att det inte går att skydda sig mot värmen och alla utomhusaktiviteter blir omöjliga. Männsikor, djur och natur lider och idag när vi alla vet att värmeböljorna kanske blir Medelhavsländernas öde är det extra hemskt att höra om kommande värmeböljor. Jag tål värme väldigt bra och har djungelvandrat vid över 30+ grader men när vi hade 44+ plus en gång på Cypern längtade jag efter snö och kyla. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men hela den semestern gick i lååångsamt tempo, liksom hela ön gjorde. R ![]() Senast redigerad av Rasmus den 2008-05-25 klockan 11:44. Anledning: Stavfel... |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas det går över tills nästa helg
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hos oss är det 25 grader, kom hit vetja.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är lagom och jag är ju nästan på väg
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja, var det inte det jag sa kanske ![]() Kan tillägga att idag känns det att hettan börjar komma, detta blir en thriller dag efter dag, har idag sett sönderbrända greker röda som kräftor. Inga turister på stranden vi åkte till idag. Låg själv inte på stranden, men satt på tavernan och åt barbouni och drack vitt iskallt vin med diverse tillbehör, vill inte suktas för mycket så jag säger inte vad. ![]() Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Åker till Karpathos på torsdag 29 maj.. ska det bli värmebölja där??
|
|
||||
|
||||
![]()
NÅGON som vet ngt om vädret på Rhodos? Åker den 8 juni, har också varit orolig för att Sverige ska ha varmare då...men vill väl ha lagom varmt...ngn som vet hur det kommer att bli??
Tar gärna en rapport om vädret för dig som är där nu, eller just kommit hem..rapport mottages ända till den 7 juni... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte från Rhodos.. men från ett soligt, roligt och väääldigt varmt Alonissos. Vi ligger på strax under 30 grader och det blir vamare under veckan. Är mycket glad för min solskyddsfaktor 25 nu... Glömt inte skolskyddet när ni åker!!!
// Minx Alonissos-bo fram till augusti ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Japp, pratade med Rhodos idag! Vid tretiden grekisk tid var det 25 grader i Rhodos stad och vad de sa så skulle värmen komma till dem i helgen.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Även sommaren som var var ju ruggig. Samma temperaturer upplevde jag då på Kefalonia. Samtidigt blåste det och vinden var riktigt het. Runt 30 grader på dagen och 25 på tavernan under kvällen tycker jag är perfekt. Blåser det så kan det vara ytterligare ett par grader varmare ! I vattnet får det gärna vara 25-27 grader ![]() /Homeros |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|