![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Förra sommaren besökte vi Koufonissia och Amorgos och vi hade en underbar semester. Det förvånandsvärt lätt att hitta bra och billigt boende både på Amorgos och Koufonisia. Båda öarna passade oss perfekt då vi gillar lugna öar med god mat.
Vi skulle vilja ha förslag på andra liknade öar. Vi hoppas att ni kan hjälpa oss med det. Senast redigerad av Kalimera den 2008-06-03 klockan 06:40. Anledning: Egenreklam |
|
||||
|
||||
![]()
Ikaria naturligtvis.
Så lugnt att man hör hjärtat slå. Lefteris oavlönad PR-man för "the remote island" |
|
||||
|
||||
![]()
Sikinos är en riktigt lugn ö
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag föreslår Sifnos.
/Ofelia |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med Erik. Förra året flög vi till Samos och åkte genast vidare därifrån till Ikaria. Där finns mycket att se och uppleva och fantastiska stränder! Därefter besökte vi Fourni som verkligen är en pärla. Snacka om lugn och trivsam ö! Slutligen är Samos en toppenö att avsluta sin resa på, även om där inte är lika lugnt som på de andra två öarna.
Jag slår gärna ett slag för Sifnos också förstås!!!! Carina |
|
|||
|
|||
![]()
Tilos, är mitt förslag. Dit kommer jag garanterat att åka igen om jag behöver varva ner.
|
|
||||
|
||||
![]()
Sikinos, Fourni, Folegandros och Sifnos.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Fick sms från Birgitta nu på morgonen och de verkar vara de enda gästerna hos Toula idag. Ytterligare två svenska par lär finnas på ön men annars väldigt lugnt och få turister. När jag var där i juni för två år sedan var det också väldigt lugnt men dock mer turister än det verkar vara just nu.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Min röst går till Fourni. En av greklands absoluta pärlor.
Åse |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skriver under på det jag också, Även på Ikaria kan man finna lugn och ro, Tempot i Plomari på Lesbos var heller inget som jag riskerade att få magsår av
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Agathonissi. Lugnare ställe får du leta efter.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Tilos och TINOS.....lugnare och mysigare blir det inte
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tinos, tack för fotona. Jag fick så mycket känsla...den känsla som man bara kan delge andra som upplevt den. Tack för bilder och inspiration till att besöka en ny ö.
/ JoLo |
|
||||
|
||||
![]()
Tilos håller jag med om. Men inte Tinos, iaf inte i stan. Där tyckte jag att det var ett underbart grekstök överallt. Trivs där många greker samlas och på Tinos fick jag mitt lystmäte
![]() |
![]() |
|
|