![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag vet att det i många trådar förkommer länkar till hemsidor, eller mejladresser till olika hotell och pensionat på öarna. Vilket jag tycker är toppen. I andra fall får man ibland tips på vilka ställen att bo på, och kanske namn på ägaren och telefonnummer.
Finns det någonstans i detta fantastiska omfattande forum ett underforum som bara har kontaktuppgifter till hotell och pensionat samlade? Jag skulle tycka det var så bra om jag kunde gå in och välja den ö jag ska besöka och snabbt hitta kontaktuppgifter till olika boende (som inte nödvändigtvis innehåller övrig info som prisnivåer eller recensioner). Som det är nu får man ofta plöja igenom ett gäng trådar för att hitta tipsen. Sedan kanske man ändå inte hittar deras hemsida på nätet (eller som jag själv råkat ut för - hittat gamla hemsidor och mejladresser). Jag själv skulle gladligen bidra till att skriva in uppgifter på de hotellen jag kände till. Ofta brukar man ju få med sig ett litet visitkort hem från hotellet man hamnade på (om man nu inte bokat i förväg). Och just dom där www adresserna är inte dumma att ha.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är inte särskilt vanligt med länkar till hotell och pensionat i Grekland, av den enkla anledningen att sådana inte är tillåtna enligt forumets regler, som du kan läsa om under FAQ.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det finns ett sätt i forumet. Gå in under "öarna" i vänster menyn. Välj där ö. Längst ner på sidan kan det finnas boendeinformation för just den ön. Det är inte säkert. annars är det ju kul, tycker i alla fall jag, att Googla på det man är intresserad av, ett sätt att "drömma" om inte annat.
|
|
|||
|
|||
![]()
Välj även övre menyn (samma rad som Forum) och gå in under "Hotell". Där finns många alternativ.
Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jovisst, resultatet blir ju detsamma.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har inte kollat under FAQ. Tyckte bara att hade skulle vara lite enklare för alla (eftersom tips på boende efterfrågas ofta).
För det som finns här på forumet, under hotell. Det är inte många alls. I alla fall inte på Milos där det finns ett. Och visst, jag förstår att alla små bidrag i form av annonsintäkter är välkomna och behövliga för Kalimera, men en länk med mejladress borde inte konkurrera. Det jag såg framför mig var helt enkelt en lista med olika öars hotell osv, som en slags katalog. Alla har inte möjlighet, tid och lust att surfa runt och leta på nätet (även om jag håller med om att det kan vara kul - ibland). Har just suttit och googlat, och flera hotell som jag blivit nyfiken har inte haft mejladress, eller så har inte deras länk till hemsidan funkat. Medan andra har haft fungerade mejl och hemsidor. Telefon finns oftast, men jag föredrar att ta det skriftligen. Jaja, jag får väl bygga upp en egen databas då... ![]() |
![]() |
|
|