![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och min sambo tänkte ta en restresa till helgen, men kan inte bestämma vilken av dom!
Kreta eller Rhodos? Vi har aldrig varit på någon av dessa. Vi är först o främst ute efter sandstränder, och nära till allt. Var är chansen störst att vi hamnar på ett bra ställe/hotell/bra läge? Kreta verkar ha mer sandstränder så det lutar lite åt det... Nån som vet? Tacksam för alla svar ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det här är som att välja mellan äpplen och apelsiner! För mig hade valet varit självklart: Kreta!
Och apelsiner ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Samma här!
Gunilla (37 gånger till Kreta och 1 gång till Rhodos) |
|
||||
|
||||
![]()
Jag som inte är någon anhängare av charter hade i 10 fall av 10 valt Kreta. Sen finns det ju iofs charter på Kreta med, men ön är större och det är betydligt lättare att hitta sitt eget lilla ställe.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era svar! Verkar som att Kreta är det säkraste kortet! Litar på er =)
|
|
||||
|
||||
![]()
Bra val! Trevlig resa!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag är en charteranhängare och håller med om att Kreta är ett bra val. Det finns garanterat något för alla, vare sig man åker charter eller inte.
Vem säger att man gör och är på ett visst sätt för att man åker charter förresten ![]() /Ulrika, fd öluffare.. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Visst är det otroligt pinsamt med applåder när planet landar. Tänk att idiotförklara en kaptens arbete. Om alla arbetare applåderade varje gång man går hem från jobbet skulle det bli rätt tjatigt.
//Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Valet är enkelt.
Rhodos är en ö, medan Kreta är ett land. Allt finns från paradiset Vai i söder till Ellafonissi i norr. Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Hm, åkte charter senast i torsdags och hörde inga applåder! Förstår inte heller varför det applåderas, men jag har hört det både vid charter- och reguljärflyg. Även inrikes i Sverige så jag tror faktiskt inte att det är ett charterfenomen.
Håller för övrigt med Uffe om att Kreta är ett land. Har ej varit på Rhodos, men hoppas komma dit någon dag. /Ulrika |
|
|||
|
|||
![]()
Måste lägga en röst på Rhodos här.
Ni har kanske redan bestämt er för Kreta, men önskar ni mer information om Rhodos så får ni gärna kontakta mig ![]() Trevlig resa hur som helst! |
|
|||
|
|||
![]()
Jag måste ju oxå säga Rhodos blir elfte gången i år o varit två ggr på Kreta men det blir inte fler ggr dit för det är dyrare på Kreta än på Rhodos.
Rhodos har blivit populärt igen många som åker dit.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är nog väldig skillnad i pris beroende på var du är, det gäller nog både Rhodos och Kreta. På östra Kreta är priserna lite lägre än på västra. I alla fall på de orter jag varit.
Låter annars väldigt bra om det är billigt på Rhodos ![]() /Ulrika |
|
|||
|
|||
![]()
Exakt. I Rhodos gamla stad kan priserna exempelvis vara skyhöga, medan man i småbyar på Kreta lever jättebilligt.
|
![]() |
|
|