Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-03, 10:01
bizzzan bizzzan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 4
Standard Christina Gardens Anoxos

Har precis kommit hem från en underbar vecka Anoxos på Lesbos. Jag tänkte bara dela med mig lite erfarenheter från vårt hotel Christina Gardens, eller Falty Towers som vi döpte om det till. Ni som ska dit senare i sommar behöver inte bli skrämda nu det är inget fel på själva hotellet, fina rum ganska bra läge och en trevlig pool. Hemlighten bakom en lyckad semester på detta hotell är att hålla sig undan för ägaren Iggy och hans familj. Han är bara intresserad av dig om han kan tjäna pengar på dig (dubbla priset på glassen på hotellet och 1,5 för att hyra Madrasser till solstolarna) Han har jättemycket regler som han (med hjälp av sin fru och dotter) kämpar för att upprätthålla. Tex så får man inte dyka i poolen, man måste duscha innan varje bad (om du så varit på land 5min sen senaste badet) du får inte blöta ner utanför poolen m.m. Jag tror jag blev tillsagd 10ggr på en vecka. Några unga tjejer på egen resa fick betala 12 euro för en borttappad handuk m.m.
Vi lät inte detta förstöra vår semester Lesbos är en mycket trevlig ö och vi hade som sagt en underbar vecka med bad och god mat (prova resturangen efter huvudvägen i Anoxos, sista, innan vägen ner till Menys supermarket, det är en engelsk tjej och hennes grekiska man som har den. Fantastisk mat och otroligt trevliga, bästa restaurangen vi hittade)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-03, 11:22
Getty Getty är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 400
Standard Sv: Christina Gardens Anoxos

Hej Bizzzan!

Kul att få höra lite om Christina gardens. Det är fatiskt ett hotell som vi tänkte åka till förra året, men när jag hör om alla regler etc så kanske vi gjorde rätt i att inte åka dit. Men det kanske vore trevligt ändå, man kan ju faktiskt anpassa sig rätt bra till de olika regler som sätts upp, men lite konstigt att man skulle duscha innan varje dopp. Jag kan förstå om de vill man ska duscha innan första badet, men varje gång

//Ingela
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-04, 20:49
PiaL1 PiaL1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 1
Standard Sv: Christina Gardens Anoxos

HAHA!
Vi kom hem från Faulty towers igår! En annan svensk sa att han läst ditt inlägg innan han reste, så nu sökte jag och hittade det. Din beskrivning är på pricken! Vi kom fram till att Iggy&co verkligen är psykopater. Hela veckan arrangerade han olika sätt att trakassera våra tonårskillar som var med. Så fort vi inte såg fick de tillsägelser.Ena killen blev portad ett dygn från poolen efter att ha hoppat bomben, och blött ner poolkanten!
Kan tillägga att Iggy dessa veckor dessutom tränat våra trumhinnor med sin ljudanläggning. Tre på natten kunde vi inte ens prata med varandra på vår altan. När vi sa till Iggy och hans kompis, som var de enda i baren (!) ryckte han bara på axlarna. Dagen efter bad han om ursäkt. Varje dag...
Flera hade blivit ersättningsskyldiga för handdukar, men vägrat betala.
När vårt flyg blev försenat bad vi att få ett rum att duscha och byta om i, vi var tvungna att fördriva dagen, och ville fräscha upp oss. Då fick vi efter mycket tjat duscha med tvål i poolduschen! Samt byta kläder på hans bartoalett. Och på nåder använda våra smutsiga hotellhanddukar. Nya, rena fick vi inte ens köpa.
Han ogillade skarpt att vi inte använt oss av hans hutlösa priser i baren, efter att han tagit 2 euro för en vattenflaska första natten då vi anlände!
Synd på hotellet, det var verkligen fint, med ett ypperligt läge.
Och restaurangen du beskriver var även vår favorit! Billigast var den, och absolut godast.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-07-06, 15:26
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Christina Gardens Anoxos

Vi åkte till Lesbos i juni utan att kolla vad som skrivits på Kalimera om ön och vårt hotell. Vilken miss! Ni som har beskrivit Christina Garden har verkligen hamnat mitt i prick. Iggys militäriska "GOOD MORNING SIR" ringer fortfarande i öronen. Möjligtvis klarade vi oss bättre än ni eftersom det var början på säsongen och Iggys tålamod lite större. Men kuddarna till solstolarna kostade fortfarande 1,50 om dagen och dyraste middagen på hela veckan var grillkvällen på hotellet. Fast återigen, ni som ska dit, bli inte avskräckta. Det är ett väldigt fint hotell med jättemysig pool. Instämmer också i allt gott som sagts om Alison och Costas taverna. Alison gjorde en underbar Creme caramel till oss sista dagen. För övrigt åt vi fantastiskt gott i byn Petri, 5 km ovanför Petra, med en vidunderlig utsikt över havet.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-07-06, 20:06
Rog Rog är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: Christina Gardens Anoxos

Bra det gis informasjon om hvilke hoteller man bør holde seg unna. Trodde først dette hotellet var bare noe som Apollo Sverige har, men det står oppført i Apollo katalogen for Norge også!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-07-07, 10:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Christina Gardens Anoxos

Herregud varför har Apollo kvar detta hotell i sitt program. Gör de inga kundundersökningar där gästerna kan ge sitt omdöme. Om det ni skriver stämmer och är en uppfattning som delas av många borde det ge genomslag där. Har ni framfört era synpunkter till Apollo?

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-07-15, 21:31
mats.f mats.f är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Christina Gardens Anoxos

Stackars er.. detta kan ju verkligen förstöra en semester!

Ett bra tips till er som funderar på Anaxos är att boka in Plaza Palace.. ett kanonhotell med mycket trevliga ägare och personal! Ta även en promenad till Hippocampus Beach.. Bästa stället på stranden! God mat, trevliga ägare, bra strand!

Senast redigerad av Kalimera den 2009-07-19 klockan 09:43. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT