Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-09-12, 12:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Inte kunde vi vänta inte......

Igår satt jag och kikade lite på flygstolar inför nästa sommar...ett kul nöje. Vi har ju de senaste 3 somrarna hittat hyfsade priser med SAS från "vår" flygplats Kastrup så jag började där..6900kr för 2 pers. t o r, jämfört med förra årets 4.450

Så jag fortsatte att leta och hittade Swiss Air med mellanlandning i Zurich båda vägarna, endast med någon timmes väntan emellan. 4760 kr +50 i kortavgift för båda två....(Easy travel) Exakt samma resa med samma flyg båda vägarna med bokning via Travelpartner skulle kostat ytterligar 190kr i bokningsavgift + 69 kr i kortavgift alltså 209kr dyrare...= en måltid i Grekland. Ytterligare en annan sån sida kikade vi på de var ännu dyrare med sina extraavgifter till exakt samma avgångar....
Man kan inte boka direkt från Swiss Air tydligen som vi försökte först utan man kommer kommer till en bokningsfirma typ ovanstående när man ska boka där. Easy Travel var den enda utan andra avgifter än kortavgiften. Kan ju vara bra att veta....

Vi tror nu inte att resorna med flygstol blir billigare än förra året och vi vill starta och sluta i Aten så vi bokade faktiskt 18 juni-9 juli alltså tre veckor.För oss är det längsta resan vi gjort i Grekland. Säkert knäppt tycker många av er att inte vänta med bokning, men vi tycker priset är OK och slipper leta mer....

Vi ska starta på Tinos och vila och ta det lugnt de första 5-6 dagarna, sen blir det Syros och Andros....Vi är riktigt nyfikna på Andros och tänker oss att bo o Batsiområdet..
Har någon varit där helt nyligen som kan ge aktuella tips på boenden?? Det är ju LÅNG tid att förbereda resan...

Det känns RIKTIGT gott denna blåsiga, mulna dag att ha TVÅ Greklandsresor bokade!

Lissi - 42 dagar från höstresan till Tinos
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-09-12, 14:06
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Inte kunde vi vänta inte......

Tack för info Lissi,
Vad har du fått för landningstid i Aten, resp. avgångstid vid hemfärd ?

Lars (som planerar resa ungefär samma tider)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-09-12, 14:10
greklandsgalen greklandsgalen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 94
Standard Sv: Inte kunde vi vänta inte......

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Igår satt jag och kikade lite på flygstolar inför nästa sommar...ett kul nöje. Vi har ju de senaste 3 somrarna hittat hyfsade priser med SAS från "vår" flygplats Kastrup så jag började där..6900kr för 2 pers. t o r, jämfört med förra årets 4.450

Så jag fortsatte att leta och hittade Swiss Air med mellanlandning i Zurich båda vägarna, endast med någon timmes väntan emellan. 4760 kr +50 i kortavgift för båda två....(Easy travel) Exakt samma resa med samma flyg båda vägarna med bokning via Travelpartner skulle kostat ytterligar 190kr i bokningsavgift + 69 kr i kortavgift alltså 209kr dyrare...= en måltid i Grekland. Ytterligare en annan sån sida kikade vi på de var ännu dyrare med sina extraavgifter till exakt samma avgångar....
Man kan inte boka direkt från Swiss Air tydligen som vi försökte först utan man kommer kommer till en bokningsfirma typ ovanstående när man ska boka där. Easy Travel var den enda utan andra avgifter än kortavgiften. Kan ju vara bra att veta....

Vi tror nu inte att resorna med flygstol blir billigare än förra året och vi vill starta och sluta i Aten så vi bokade faktiskt 18 juni-9 juli alltså tre veckor.För oss är det längsta resan vi gjort i Grekland. Säkert knäppt tycker många av er att inte vänta med bokning, men vi tycker priset är OK och slipper leta mer....

Vi ska starta på Tinos och vila och ta det lugnt de första 5-6 dagarna, sen blir det Syros och Andros....Vi är riktigt nyfikna på Andros och tänker oss att bo o Batsiområdet..
Har någon varit där helt nyligen som kan ge aktuella tips på boenden?? Det är ju LÅNG tid att förbereda resan...

Det känns RIKTIGT gott denna blåsiga, mulna dag att ha TVÅ Greklandsresor bokade!

Lissi - 42 dagar från höstresan till Tinos
Nej, inte ett dugg knäppt, tycker åtminstone jag.
Eftersom jag har svårartad greklandsabstinens har jag full förståelse o tänker själv kolla lite priser för nästa sommar, fick sån inspiration....
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-09-12, 14:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inte kunde vi vänta inte......

Lars: Vi flyger från Kastrup kl 09.40 18 juni och landar i Zurich kl 11.30. Kl 13.00 åker vi vidare med samma bolag till Aten med landning kl16.40

Hem flyger vi den 9 juli kl 14.10 från Aten till Zurich och är där kl 16.00 Kl 16.40 går nästa flyg till Kastrup..alltså knappt med tid men det är ju bolagets tanke att det funkar eftersom de har dessa tider...Bagaget går ju direkt från Aten till Köpenhamn..Vi tänkte först ta ett riktigt tidigt flyg som också gick samma dag men då är det ändå samma flyg från Zurich och att sitta där i 4 timmar är ju ingen vits....Sista flygningen Zurich -Köpenhamn flygs av SAS annars är det Swiss Airlines...

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-09-12, 15:33
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Inte kunde vi vänta inte......

Åh! Vi som också har funderat på att boka! De biljetter vi kollar på ligger just nu på 4200:- för 2 pers t o r. Helt okej pris, men SAS brukar ha riktiga dunderpriser senare på hösten, så vi väntar tills dess
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-09-12, 15:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inte kunde vi vänta inte......

Inte från Kastrup i alla fall.....det har vi aldrig hittat....

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-09-12, 16:24
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Inte kunde vi vänta inte......

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Inte från Kastrup i alla fall.....det har vi aldrig hittat....
Jo, det har vi ju diskuterat du och jag...

Men var det inte tvärtom förrut? Att det var billigare att flyga från Kastrup än från exempelvis Arlanda?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-09-12, 16:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inte kunde vi vänta inte......

Det är inget fel på minnet....bara lite kort
Jo det har vi nog diskuterat...och det borde ju vara billigare från Kastrup eftersom resan blir kortare därifrån....
Det är nog mitt TÅLAMOD som är kort, eftersom jag inte orkar sitta och leta billigaste biljetter...Tycker jag/vi att priset är OK så bokar vi.....och kan börja glädjas redan...

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT