![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla.
Räcker det med syckelhjälm när man hyr scooter är det laglit? |
|
|||
|
|||
![]()
Ta med dej en o prova, vet ja
![]() Funkar det inte kan du kanske sälja den som kuriosa o dryga ut reskassan ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Däremot ser skateboard-hjälmarna lixxom mer "hjälmiga"& "moppiga" ut, då dom går ner lite mer vid örona, samt har runda hål istället för de avlånga, som finns på cykelhjälmarna, så ifall du funderar på å ta me en, tjakka en skateboardhjälm....... Mikke (KfK) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jag blev tvungen att köpa ett par asfula turistbrillor. ![]() Inger - som chockat jobbarkompisarna med solbrännan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() bosse |
|
|||
|
|||
![]()
Jo de vet jag oxå att man ska vara rädd om skallen men nu var frågan om det var lagligt.
Sen är det ju upp till användaren... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva (Jag tycker som Bosse att säkerheten är det viktigaste) |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för er omtanke om min hälsa o jo då jag kommer att hyra en riktig hjälm men de är inte svar på frågan.
mvh |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har också ställt frågan en gång tidigare i forumet, men fick inget svar. Kanske är det ingen här som vet med säkerhet. Det jag själv TROR är att hjälmreglerna är eu-anpassade, dvs att det krävs en stöt-tåligare hjälm än en cykelhjälm när man färdas på moppe.
Att en cykelhjälm inte klarar de stötar som kan bli vid en moppeolycka är ju inget nytt och ser man enbart till säkerheten, så är valet självklart. Men att det är upp till var och en att prioritera på annat sätt och ju lika självklart. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tror att du kan leta i EU regelverket eller varför inte ringa till närmaste polisstation och fråga. Dom vet säkert hur lagstiftningen ser ut inom EU. Personligen tror jag inte att det ur juridisk synpunkt räcker med cykelhjälm men jag har inte lagtexten eller förordningen framför mig. Naturligtvis är det fritt fram för alla att inte följa lagen ![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Om jag inte är helt ute o cyklar nu
![]() ![]() Så hyr du moppe se till att få hjälm oxå ![]() ![]() Senast redigerad av epiros den 2005-09-07 klockan 09:57. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla för era inlägg. De e kul o se att frågan engagerar. Jag har tack vare er i detta forum tänkt om..det blir nog till att använda en "riktig" hjälm tillhandahållen av uthyraren i alla fall. Man har ju trots allt bara en skalle som de går att tänka med.
moss ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...numera har dom riktigt fina och bra hjälmar dessutom i lite olika utföranden.Det finns integral-jet-och en mer öppen typ, ungefär som amerikanska mc-poliser brukar ha...
![]() Mikke (KfK) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin som alltid sjunger |
|
|||
|
|||
![]()
......keep on singing, Karin!
![]() ....endera dan förväntar vi oss en cd.... Mikke (KfK) Senast redigerad av Mikke den 2005-09-09 klockan 22:51. Anledning: .....beslutsamhetens friska färg övergår i eftertankens kranka blekhet..... |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
RENSA INBOXEN........ ![]() Mikke |
![]() |
|
|