![]()  | 

| 

| 
|||

| 
|||
| 

Nu bär det snart av till underbara Lefkas / Agios Nikitas 

![]() Jag och min familj har varit där 2 gånger och vi tycker att det är ett underbart ställe att landa på - vi stannar där 1 vecka och sedan tänkte vi ta oss till fastlandet och hitta något fint ställe att bada och bo på. Någon som har varit i Valtos och Lichnos? Är det någon som har varit där och kan berätta lite om de olika ställena - så svårt att veta vad som blir bäst . . . Är det svårt att hitta boende i slutet av juni? Tacksam för alla tips och alla råd som jag kan få - ![]() Miriam  | 
| 

| 
||||

| 
||||
| 

Valtos är en fin strand med många charterhotell, ligger ett stenkast från Parga stad. Lichnos är inte på långa vägar lika turistiskt. Stranden är den bästa i Pargaområdet. Tycker jag. Det är cirka 3 km dit från Parga stad. Om jag skulle valt mellan Valtos och Lichnos är valet enkelt: Lichnos.  

![]() Lichnos beach.  | 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

Tack för svar! 

Jag letar just efter ngt "icke-charter-ställe" med lugn turism och bra boende. Om det finns tips på boende i Lichnos så tas det gärna emot  !Undrar om där är svårt att hitta boende i slutet av juni på plats - tänkte undvika att boka ngt innan resan. Är det barnvänligt bad i Lichnos? - med det menar jag inte långgrunt ... med barnvänligt menar jag inte tokdjupt och strömmar. Tack ännu en gång - känner att semesterskisserna börjar klarna! Miriam  | 
| 

| 
|||

| 
|||
| 

Hej igen! 

En fråga till:-) Hur tar man sig lättast mellan lefkas och Parga ? Går det bussar från Lefkada town till Parga? Miriam  | 
![]()  | 

| 

|