![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Man har inte många sekunder på sig att gå över gatan när det blir grön gubbe på många övergångställen i Aten. Fattar inte hur de tror att man ska hinna över, och när det blir grönt ljus för bilarna är det bara att lägga benen på ryggen, för de tar inte mycket hänsyn till gångtrafikanterna.
![]() Här blir det grön gubbe. ![]() Några sekunder senare slår det om till rött och det är bara att börja springa! |
|
||||
|
||||
![]()
Om det finns någon gammal tant eller farbror i närheten brukar jag ta skydd bakom dom! Familjer med barnvagn är också en bra sköld.
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Kalimera;172689]Man har inte många sekunder på sig att gå över gatan när det blir grön gubbe på många övergångställen i Aten. Fattar inte hur de tror att man ska hinna över..
Skratta gott när jag läser detta, för i Aten brukar vi säga att det är inga garantier även om det är grön gubbe... bilarna kör, sen att det slår om så fort gör ju inte saken bättre, så SPRING ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Jag fattar inte varför det är så här i Aten. I Las Palmas fungerar det perfekt med trafikljus där det syns hur många sekunder som är kvar. Ingen bilist verkar köra mot rött och trafikpoliser syns i staden. När vi var i Mogan 2007 stannade bilarna alltid och släppte fram oss på övergångsställena. Det förekommer ju inte i Grekland. varför kan inte grekerna ta tag i den här frågan när spanjorerna kan.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Vi upptäckte detsamma nu när vi var i Athen ett par dagar innan vi åkte hem för fyra dagar sedan. När vi som går raskt över inte hinner hur ska då alla äldre hinna.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dom har tagit slut... |
|
||||
|
||||
![]()
Tyckte det var lite kul när några hundar i Aten hade lärt sig och gå över gatan när det blev grönt
![]() ![]() ![]() Får Atenlängtan ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, alla lösa hundar. Det reagerade jag över. Dels för att de var lösa ( jag antar att många blir påkörda) men också att alla hundar som jag såg var överviktiga. Vad beror det på?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
lever enligt " Mañana " ( imorgon). ![]() |
![]() |
|
|