Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-07, 10:26
Rhodos-96s avatar
Rhodos-96 Rhodos-96 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009
Standard Airtours?????

Hej. Jag & min familj har åkt charter & på egen hand. Men har alltid bokat genom apollo,ving,fritidsresor. Finns det ngn som har erfarenhet av airtours?? både vad gäller flygstol & charter, allt av intresse.
Tack
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 10:50
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Airtours?????

De är alldeles utomordentliga vad gäller flygstol.
Har rest med dem till Santorini flera gånger och en av de bättre sakerna är att de ofta flyger mitt på dagen,så att man slipper dessa gräsliga uppstigningar 04.00...
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 10:53
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Jag åkte flygstol med dem nu senast, det var samma plan som med apollos resenärer så det var ingen skillnad över huvud taget. Och självklart också samma avgångstid då

Vid bokningstillfället, ordinarie pris, var de dessutom en tusenlapp billigare än apollo, så valet var inte svårt.
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 11:16
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Airtours har ofta lägre priser än Apollo, bättre försäkringsvillkor, trevligare hotell och lägenheter än Apollo, ofta kunnigare och trevligare guider enligt min erfarenhet. I de fall där Apollo och Airtours har samma hotell på en destination (exempelvis Kefalonia) så betalar du mindre när du väljer Airtours. Det betyder inte att Apollo har alltid usla hotell. Apollo har också trevliga hotell, exempelvis på Naxos där de har monopol eftersom inga andra resebyråer har charter dit.

Enigma
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 12:51
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Vi åkte flygstol med Airtours några gånger runt 2005-2007. Dom hade även då lägst priser av charterbolagen. Men efter att dom kort tid (nån månad) innan vår resa till Santorini (för vidare transport till Amorgos) vi hade bokat i september 2007 har vi slutat använda dom. Har för mej att dom skyllde på för låg beläggning. Nu löste det sej ändå, med reguljärflyg till Athen och båt från Pireus blev det ungefär samma pris och samma längd på Amorgosvistelsen.
/Thomas
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 13:05
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Obegriplig tredje mening där: dom ställde alltså in avgången kort tid innan.
/Thomas
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 13:10
anoula
Gäst

Jag tog en flygstol till Rhodos med Airtours för lite sedan. Det var ett gammalt mossigt SAS-plan med halvtrasiga stolar och trångt som f-n.
Personalen var stressad och rätt otrevlig med undantag av en flygvärd som lånade ut sin kavaj till mig eftersom det inte fanns några filtar ombord (planet var iskallt!). Tack vare honom blev flygresan uthärdlig.

Efter denna upplevelse drar jag mig för att flyga med Airtours igen.
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 14:53
Malina Malina är inte uppkopplad

C´est domage ca,Anoula!
När vi reste i juli var planet alldeles nytt.
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 16:15
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
C´est domage ca,Anoula!
När vi reste i juli var planet alldeles nytt.
Eh oui... Jag tror det beror mycket på vilken sträcka man flyger dock. På sträckan Arlanda-Rhodos gick planet dessutom snortidigt på morgonen! Minns att jag fick gå upp mitt i natten för att hinna med.
Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 16:17
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag gjorde samma som Inkfish Och var nöjd

Riitta
Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 14:35
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Åkte till Kefalonia med Airtours charter 2007 och var nöjd! Helt jämförbart med tex. Apollo. De delar ofta samma plan till de mindre destinationerna.
Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 18:43
Mikke Mikke är inte uppkopplad

....har bara gjort en flygning ( 8.10.09) med Airtours från Karpathos.Då var avgången försenad ca 2 timmar och jag hörde iallafall ingen förklaring varför det bidde så....1900 SEK för en enkel Karp-Arn är väl inte speciellt billigt, eller va tycker ni??
Som tur var stötte jag på gamla Värmlandsbekanta och fick åka bil direkt Arn-Kd... Vikke flyt...
Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 22:00
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Vi har åkt med airtours flera gånger de senaste åren, senast i somras till Kefalonia. De fungerar alldeles utmärkt, i synnerhet för vana resenärer som vill ta sig fram och tillbaka och sköter sig själva. Det finns guider/reseledare på resmålen och utflykter ordnas. Organisationen på plats är ofta ganska liten så räkna med basservice. Om jag minns rätt så säger Airtours själv att de vänder sig till vana resenärer som sköter sig själva på resmålen. (i alla fall var det så för några år sen)
Jag rekommenderar dem, och i jämförelse med Fritidsresor, Ving och Apollo som vi åkt med är de väl så bra.
Lycka till!
Göran
Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 19:00
RobbanR63 RobbanR63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Hej våran familj har alltid åkt med Apollo,Ving,Fritidsresor till Grekland men på årets resa i september till Skiathos så pröva vi Airtours och det var första och sista gången dom anlitades av oss.Först och främst så var det ett äldre flygplan sas som var sunkigt och omodernt desutom var det fel på värmen så alla höll på att frysa ihjäl enda fördelen var att ingen från våran flight fastnade i värmekameran i tullen då vi förmodligen katalogiserades som vandrande kylrums lik .Att sas desutom haft personal nedskärningar märktes då dom som jobba på planet skulle behövt rullator då bara dom som har 40+ år i tjänst är kvar .När vi sedan skulle åka hem skulle planet avgå 11.15 men när vi kom till flygplatsen så var avgångstiden satt till 14.00 sedan blev det ytterliggare försening på 30 min men det kan man ta men inte att avgångstiden är satt 3 tim fel vi var flera som bott privat som var något irriterade.Jag tog sedemera kontakt med Airtours när vi kommit hem och dom påstår att dom försökt att nå alla på mobilen för att medela att planets avgångs tid var senare vilket var rena rama skitsnacket då både jag med flera hade full teckning på mobilerna men ingen ringde oss.Airtours kunde ej heller förklara hur benstockens långtidsparkering hade rätt ankomstid enligt start tid 14 00 från skitahos träffade även flera andra som haft tidigare erfarenhet av att airtours är usla.
Mvh Robban
Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 22:12
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Hej!
Vi har åkt flera år i rad nu med Airtours, och har bara positiv erfarenhet av dem. Nu senast hade vi ex.vis trassel med vårt hotell som var överbokat. Dock fixade de fram ett annat hotell, som tom var bättre. När jag kontaktade Airtours om detta vid hemkomsten så fick vi både en del pengar tillbaka samt rabattcheckar för nästa resa. Det var vi mycket nöjda med. Flygresorna har oxå funkat smärtfritt.
Vad gäller reseledare så har ju kvalitén sjunkit enormt i jmfr med 80 o 90-talet, i alla fall har vi den erfarenheten. Dock bröt Airtours den trenden, med en mycket engagerad reseledare på plats....
Hälsar C@nny
Svara med citat
Gammal 2009-10-12, 09:18
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad

Hej
Vi har också bara bra att säga om Airtours. Vi flög 2006 o ch 2007 med dem. På den tiden hade som eget bolag som dom flög med och ej SAS. Allt funkade bra, den bästa maten på charter + trevlig personal. Sedan när vi kom till Doryssa på Samos så fick vi ett välkomsbrev trots att vi ej åkte transfer, vilket vi ej fått med övriga bolag som vi åkt med. Otur med bolag och resor kan man alltid drabbas av, men de flesta brukar enl oss i alla fall ordna allt till det bättre (so fare).
Hälsningar Inger
Svara med citat
Gammal 2009-10-17, 11:55
Peter å Stina Peter å Stina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Vi bokade en resa sista minuten - Rhodos Stad med Airtours för ett tag sedan. Det var första och sista gången.
Flygresan till Rhodos var okej. Men flygresan hem var inte okej, frös och stolen gick inte att fälla upp. Man ska väl inte behöva ta med sig vinterkläder...

När vi anlände till Rhodos funderade vi varför bussen inte åkte till Rhodos Stad, vi hamnade på ett hotell minst 30 min promenad från centrum. Ett hotell mitt bland grekernas bostadsområde. Frågade reseguiden vad dom menade med våran hotellplacering. Då fick vi svaret att det är Rhodos Stad där vi står nu och kallade centrum för "turistcentrum", för hon hade minsann bott på ön i 25 år och visste allt om ön. Sen hoppade hon in i bussen och stack iväg. Hon kunde alltså inte bemöta negativ kritik. Dom större charterbolagen kallar centrum för Rhodos Stad, men inte Airtours.

Hade inte sagt något om vi hade tagit ospec-Rhodos ö, för då får man räkna med att man kan hamna vart som helst.

Var fler kunder som var missnöjda.
Svara med citat
Gammal 2009-10-17, 14:50
Carina Carina är inte uppkopplad

Vi har åkt med Airtours några ggr och vi är nöjda. I våras och även i fjol åkte vi till Skopelos med Airtours, det var resenärer med på samma flyg som åkte med Apollo och Ving.

I fjol fick maken väskan försenad 48 timmar. Väldigt bra service från Airtours reseledare på Skiathos, hon hörde av sig flera gånger och meddelade hur det gick.

Jag säger som jag brukar ingen större skillnad mellan resebolagen.

Carina
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:31.