Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-12, 14:18
peppssan peppssan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 63
Standard georgioupolis

I sommar bär det av til Geo igen. Underbart ställe. Nu undrar jag om Platanias, Vi har bokat en vecka i höst till Platanias men funderar på att ändra det till Geo. Kan ju vara kul att även kolla andra platser på Kreta men Geo är ändå ngt speciellt. Ni som varit i Platanias kan väl säga ngt om orten. Om man jämför med Geo vilket skulle ni välja ? Kram Peppssan.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-12, 15:48
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: georgioupolis

Hej där!
Jag hade också bokat åt det andra hållet, ett hotell i A.M. Men kom på andra tankar och vi bestämde oss att välja Geo istället. Geo är (som jag tycker) det ultimata stället. Bra bad, mysiga tavernor och sen det där härliga lugnet. Visst det finns både bad och tavernor som är bra i både Platanias och A.M men den hårt trafikerade vägen som spränger rakt igenom är inte kul. Nej jag är så lycklig nu för vårt val till Geo!

/Kerstin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-03-12, 16:20
Mays avatar
May May är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 46
Standard Sv: georgioupolis

Er ikke i tvil om hva jeg ville velge: Georgiopouli
Det er bra i Platanias også, men roen som man har i GEO mangler. Og biltrafikken gjennom staden kan være plagsom. Og det er jo mye mer turistifisert enn GEO. Ser nok ikke mange fastboende der. GEO er et av mine steder jeg helt klart vil dra tilbake til
Lykke til
Hilsen May
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-03-12, 22:40
Oliven Oliven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 27
Standard Sv: georgioupolis

Hej
Jag har bott på båda ställena - väldigt olika är de. Geo känns lite lugnare och visst, mycket turister men ändå inte så packat. Platanias är - för mig - mycket mer komprimerat med rest. och folk på litet ställe. Säkert lite mer fart där, men Geo har jag återkommit till - inte Platanias. Numera är Paleochora favoriten
Men smaken är ju som baken
Mvh Oliven
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT