![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det lite mer än en vecka kvar till start, och Grekland är med, iallafall i gruppspelsomgångarna.
De senaste VM- och EMslutspelen har vi hängt på olika serveringar(Naxos, Anti-Paros) med allt från liten TV i baren till storbild på ett torg. Hoppas nu Grekerna tar sig samman och lyckas lika bra som i EM för några år sedan. Vi åker ner efter midsommar och hoppas att njuta några kvällar på Paradiso i Agia Ana, Naxos, med trevliga matcher. Fler som tänker så?? // Lasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nästa lördag den 12 juni kl. 13.30 (kl.14.30 för er som är i Grekland) spelar Grekland sin första match i VM då man möter Korea.
Torsdagen den 17 juni kl. 16.00 (kl. 17 i Grekland) möter Grekland Lars Lagerbäcks Nigeria och Tisdagen den 22 juni kl. 20.30 (kl. 21.30 i Grekland) möter Grekland en av guldfavoriterna, nämligen Argentina med Messi & Co. I Sveriges frånvaro får vi nöja oss med detta ! /Homeros |
|
||||
|
||||
![]()
En fråga till er som är nere i Grekland. Märks det att Fotbolls-VM startar idag ? Hemma i Sverige är det heldött, och det känns väldigt trist att vi inte är med denna gång
![]() Imorgon kl. 13.30 spelar Grekland sin första match i VM. (Kl. 14.30 lokal tid i Grekland). Grekland-Sydkorea. -Ni kanske då kan ta en sen lunch på någon mysig strandtaverna och äta något gott, höra vågskvalpet bakom er i sommarhettan och känna av VM-pulsen med en spännande match. -Jag är inte avundsjuk.......................... -NOT ![]() ![]() På torsdag 17/6 möter Grekland Nigeria och Tisdag 22/6 Argentina. /Homeros som får följa VM hemma i TV-soffan |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi åker ner till Skiathos lagom till kvartsfinalerna. Hoppas verkligen att Grekland lyckas avancera via gruppspelet. Det blir nog en extra bra stämning då ![]() //C@nny |
|
|||
|
|||
![]()
Jag hejar på Paraguay och Grekland och gillar VM-låten "Waka Waka" med magdansande Shakira från Colombia!
|
|
||||
|
||||
![]()
Skulle grekerna vinna mot sydkorea så blir det väl karnevalstämning igen
![]() Jag fick uppleva den i Grekland när de blev europamästare 2004. Vilken fest det blev. Imorgon landar jag på Santorini, ett par timmar innan Grekland spelar sin första match i mästerskapet. Är väl risk att jag får stå upp och se den matchen på någon storbildsskärm ![]() Heja Grekland ![]() Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ahhh, första vinsten i hamn
![]() /Wolfen |
|
||||
|
||||
![]()
Neeeej 1-0
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan lova att minerna på grekerna här i Batsi inte är uppåt.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hmm, något avundsjuk på er som får vara på plats. Nästa match 17 juni kl. 16.00 mot Nigeria så blir blir det
![]() //Berra |
|
||||
|
||||
![]()
Trist för grekerna. Spelade med hjärtat, men vågade bara tro på oavgjort. Det sprack alltså
![]() Fick i alla fall in Argentina. Nigerianerna spelade "svenskt", dvs de gjorde inga mål, men så har de ju Lagerbäck som boss oxå ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Snart är det England-USA, Kan bli flipp eller flopp för Capellos mannar ! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Argentina så ruskiga ut i djupled i anfallet, livsfarliga, men var har dom gömt undan min favorit, Kun Agüero (striker i Atletico Madrid och Maradonas svärson<!!>) För övrigt Hala España!!! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//C@nny |
|
||||
|
||||
![]()
Åker ner till Spanien på torsdag och hoppas verkligen att det går bra för dom! Då kan det verkligen bli en FIESTA
![]() ![]() ![]() ![]() F.ö. tror jag att Argentina blir farliga! //Kerstin |
|
||||
|
||||
![]()
Inga glada miner här på Santorini heller. In konstigt heller för den delen, det blir ju inga mål gjorda när bollen bara spelas i sidled och hemåt. Green fiblade ju till det för sitt lag, ojojoj.
Solen skiner i alla fall över Grekland ![]() Yeasou ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hur kunde alla utan domaren se att Steven Gerrards boll var inne i mål, även dom båda förbundskaptenrena såg det som stod sämre placerade än domarna?
![]() Om det blivit 2-2 där så tror jag att spelet och resultatet blivit lite annorlunda, därmed inte sagt att Tyskland inte vunnit och att dom inte förtjänade segern /Johanson |
|
||||
|
||||
![]()
Jag ar iallafall mycket glad
![]() Okey Brassarna blir inte latta att vinna over...men for just nu firas det for fullt i hus och stuga ![]() HUP HOLLAND HUP HOLLAND /Lucky hup = heja |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror faktiskt att Holland har rätt stor chans mot Brasilien nu när dom har Arjen Robben tillbaka från skada
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag är så GLAD! Paraguay går vidare - och Spanien!
Bara inte Tyskland... man FÅR bara inte heta Schweinsteiger!!!! |
![]() |
|
|