Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-02, 18:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Halsning fran Patmos

Hej alla!
En ganska solig halsning fran ett Patmos som inte andrat sig sa mycket pa 18 ar...faktiskt forsta gangen jag inte blivit besviken pa en plats jag atervant till efter manga ar. Helt underbart att vara i Grekland denna tid pa aret,och det marks att det ar sista charterveckan. Allt ar lugnt och stilla och vi aker runt pa vespa mellan alla platser dit det gar asfalterad vag.
Fodelsedagen igar inleddes med rosa champagne och sen firade vi lugnt bla med aktur i sakta mak til Kampos med omgivningar ut till ostra utposten. Bad pa alldeles ode strand bortanfor Kambosstranden och sen superb lunch och bad vid Lambi. Flamberad saganaki och eggplant cake

Pa kvallen en underbar middag pa Loukas med bla kaningryta och en speciell patmoskyckling samt andra lokala ratter efter rekommendation. Mycket gott vin dartill....

Vespa idag pa den sodra delen av on och det var harligt varmt men mulet....alla strander helt ode....
Tyvarr sa snuvar Apollo oss pa en dag har. Vi maste aka till Samos redan mandag morgon kl 9.30 fast flyget inte gar forran pa onsdag vid lunch. Nisse gar inte pa tisdag harifran. Vi far bo pa La Bito 2 natter, men tanker ta fordon hela tisdagen och se Samos. Claes har aldrig varit dar forut sa det gor val egentligen inte SA mycket, men vi skulle blivit tillsagda innan att det bara blev 4 dagar pa Patmos tycker vi....
..men livet ar helt OK trots den hoga aldern

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 21:24
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Standard Sv: Halsning fran Patmos

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
men vi skulle blivit tillsagda innan att det bara blev 4 dagar pa Patmos tycker vi....
Man hinner runt Patmos på fyra dagar, det är ju inte så stora avstånd, men de kunde dock verkligen informerat om att det inte blev mer än så. Patmos är en fin ö och sambon har den nästan högst på listan på återvändaröar. Den finns med planeringen för luffen 2011 (fanns den ju iofs även för 2010 men det gick inte att få in den i rutten).

Ha det fortsatt gott !

Celbe
Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 08:03
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Låter som fint födelsedagsfirande det där. Grattis Lissi!
/Anne
Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 08:23
Marouli Marouli är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hejsan!
Låter som en härlig vistelse! Det är kanske för sent nu men... att äta lunch borta i Levadi Geranou,på den lilla tavernan är också en fin upplevelse.Fantastisk utsikt!
Cafe Vaggia bjuder också på goda bakverkoch smårätter,men kanske har de stängt för säsongen???
Även jag har firat många födelsedagsmiddagar på Loukas taverna,det är faktiskt tradition OM du/ni passerar så hälsa gärna till Loukas,Popi och Elsa(servitrisen) från Marie och Christer.

Marouli
Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 11:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Stort grattis och ha en fortsatt bra resa. Det blir säkert bra på Samos också så här i eftersäsong. Finns många fina byar på den ön. Själv har jag bara besökt ett par förutom Pythagorion. För mig blir det kanske en längre vistelse än bara några dagar på Samos vid en framtida resa. Då räknar jag med att hinna med lite mer.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 14:37
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Tillykke Lissi med den store dag. Det er lidt trist, at kun få 4 dage på Patmos, når man har en uges ferie. Det hændte også for mig i 2007.
Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 19:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Fortsatt harligt pa Patmos Klarbla himmel och sol idag men luften blir allt kyligare....Jackor pa for de allra flesta i kvall.....Vi konstaterade att vi badat pa alla strander vi kommit till pa vespa...ett antal med andra ord. Vi har varit ensamma pa manga av dem. Allt borjar stanga och i morgon aker vi som sista gaster innan vinterstangningen pa hotellet. Kan verkligen rekommendera Sun Set...mysigt lugnt och jattebra frukost. Solnedgangarna har varit fantastsiska!
Nu hoppas vi att blasten lagger sig till i morgon bitti!!
Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-10-04, 20:35
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Det låter som om du hade en helt ok födelsedag tycker jag Lissi .

Hoppas ni får två sköna dagar på Samos nu också!

Kram!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:13.