![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu blir jag lite konfunderad
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jo då det går flyg....Jag har sökt många olika alternativ för egen del och hittat bra priser på www.flygstolen.se. bla a...Prova där...
|
|
||||
|
||||
![]()
Är det speciella dagar för jag får inget resultat....när har du sökt?? o vart?
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag sökte 24 juni och till Lesvos, Kos och Rhodos och jag fick napp på alla...men jag bokade inget
![]() Däremot har jag inte fått napp på Agean eller Olympic Airways till vare sig Skyros eller Kythera så dit finns nog inga sommartider ännu. |
|
|||
|
|||
![]()
Athen-Skiathos for juli kan i hvert fall ikke bookes nå. Kanskje senere?
Har du sett på Norwegian? Der er det lagt ut billetter for direkte flighter fra Sverige og Norge - men prisene er overraskende høye for juli, ikke mye å rope hurra for. |
|
|||
|
|||
![]()
Om det også gjelder innenriksfly i Hellas vet jeg ikke, for Hellas er på mange måter Annerledeslandet. Men det er vitenskapelig bevist at det lønner seg å bestille flybilletter nøyaktig åtte uker før avreise:
http://www.na24.no/article2987920.ece ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har i alla fall hittat flyg Köpenhamn - Aten för 3 100 för två personer
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Flyg till Skiathos är troligen sk. trafikpliktflyg, vilket betyder att staten bjuder ut flyget (vem flyger billigast) och gör sedan avtal på 2 år med flygbolag samt ger ekonomisk stöd till flygbolaget för att de flyger till ön och på detta sätt garanteras flygförbindelsen. Tex. flyg till Ikaria hör till sk. trafikpliktflyg, kan tänka mig att Skiathos hör också dit. Tidtabel för dessa flyg slås fast först senare på vintern/våren. Vi skall själv flyga från Ikaria till Athen 27 juni nästa sommar och väntar bara att bokningen öppnas. De är bara att gå in på Olympic's / Agean's hemsida dagligen och titta.
|
|
|||
|
|||
![]()
Som Ålands Tapsa skriver skall flygrättigheterna först förhandlas fram.
Men, planerad tidtabell finns redan publicerad i det internationella bokningsystemet Amadeus men inga platser finns ännu att boka. Det öppnas upp efter hand och det är inte ovanligt att det sker så sent som i april. Så här ser planerad tidtabell ut Aten-Skiathos under sommaren -12: OA 068 6 ATH JSI 1005 1050 OA 068 4 ATH JSI 1030 1115 OA 068 3 ATH JSI 1535 1620 OA 068 1 ATH JSI 1715 1800 OA 068 257 ATH JSI 1720 1805 |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är så glad att Kalimera finns med alla er som engagerar er i olika frågor
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|