Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-09-30, 11:26
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Ökad "småkriminalitet" ?

Har ni märkt av någon ökad brottslighet i Grekland? Jag har själv alltid upplevt Grekland o Kykladerna som oerhört tryggt o nästan fritt från brottslighet o blev därför väldigt ledsen o besviken när jag häromdagen kom tillbaka till min hyrbil jag ställt bland en massa andra fordon på en parkering vid Baxedes-stranden. Hade solat o badat några timmar o när jag skulle köra därifrån såg jag på långt håll att något "var fel" med min bil! Jodå, ena sidorutan var krossad - en jättelik sten var inkastad genom rutan o tjuvarna hade tagit min kabinväska med kläder som jag hade lagt på golvet bakom förarsätet! (Dessvärre hade jag i väskan glömt kvar 6 minneskort med alla semesterbilderna ! samt mina två reservbatterier till kameran) . Blev säkert en besvikelse för tjuvarna att bara hitta kläder o inga lättsålda värdesaker, men det vållade mig en hel del besvär! Ingen jag pratade med på ön kände igen den typen av brott, varken polisen i Karterados, eller mina vänner bland hotellägarna o biluthyrarna eller resebyråns personal på plats sade sig ha hört talas om några sådana bilinbrott tidigare... Får hoppas att det bara var en engångsföreteelse!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:55.