Har ni märkt av någon ökad brottslighet i Grekland? Jag har själv alltid upplevt Grekland o Kykladerna som oerhört tryggt o nästan fritt från brottslighet o blev därför väldigt ledsen o besviken när jag häromdagen kom tillbaka till min hyrbil jag ställt bland en massa andra fordon på en parkering vid Baxedes-stranden. Hade solat o badat några timmar o när jag skulle köra därifrån såg jag på långt håll att något "var fel" med min bil! Jodå, ena sidorutan var krossad - en jättelik sten var inkastad genom rutan o tjuvarna hade tagit min kabinväska med kläder som jag hade lagt på golvet bakom förarsätet! (Dessvärre hade jag i väskan glömt kvar 6 minneskort med alla semesterbilderna

! samt mina två reservbatterier till kameran) . Blev säkert en besvikelse för tjuvarna att bara hitta kläder o inga lättsålda värdesaker, men det vållade mig en hel del besvär! Ingen jag pratade med på ön kände igen den typen av brott, varken polisen i Karterados, eller mina vänner bland hotellägarna o biluthyrarna eller resebyråns personal på plats sade sig ha hört talas om några sådana bilinbrott tidigare... Får hoppas att det bara var en engångsföreteelse!