![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej. Har bokat flyg till Chania 22 april och tänkte hyra bil och resa runt i 18 dagar med 1 vecka i området Ano Viannos. Men har någon förslag på bra biltur från Chania - Ano Viannos med bil? Förra året åkte jag Chania- HERAklion motorvägen och den vill jag undvika denna resa. Eftersom jag reser ensam får det inte vara för små och avlägsna vägar och osäkra. Gärna förslag på bra boenden emottages också. Tack
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej tekkla99
![]() Ta dig ner till sydkusten mot Chora Sfakion men ta av österut mot Frangokastello och kör sedan på sydkusten fram till Ano Viannos. Det är mindre vägar en del i hyfsat skick en del mindre bra. Skaffa en bra kartbok över Kreta, utflykter runt Ano Viannos vet jag innte så mycket om men besök Mirtos och restaurang Katerina, ett måste. Kato Zagros häftigt ställe om det inte blåser ![]() En del info kan du få i mitt resebrev: http://www.kalimera.nu/resebrev/2012/kreta_gavdos.html //PA |
|
|||
|
|||
![]()
Nettstedet viamichelin er glimrende for ruteplanlegging.
Du kan dele opp søket hvis du vil via Chora Sfakion, men søker du Chania - Ano Viannos får du to ruteforslag. Rute 1 er nok den du har kjørt før, klikk på rute 2 , og du får detaljert rutebeskrivelse - inkludert fartsgrenser, "series of bends for x km" osv, noe som gir en klar antydning om veiens beskaffenhet. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svar! Kikade på Michelin och det verkar vara en bra kartbok.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack PA för info och jag kikade igenom ditt resebrev. Verkade vara en riktigt trevlig resa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
2 veckor i maj 2011 bilade min man och jag österut på nordkusten, runt östra sidan och tillbaka längs sydkusten. Vi följde mestadels e-guiden om östra Kreta, som vi tyckte gav mycket. Jag har inte skrivit något resebrev, men under min profil finns ett album, där jag även lagt en del text till bilderna. Det var enbart min man som körde, men håller du dig på de någorlunda större vägarna är det inga problem. Jag är oftast kartläsare, men det var inte alltid självklart vart vägen gick ![]() Kreta är helt underbart och har många olika sidor, så det låter som en härlig resa. Vår blev en av de bästa vi haft ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Abi! Tack för svar. Kollade dina bilder, fina och jag fick ett hum om vad som väntar. Jag har också bott hos Despina, underbart ställe, hon är ju så härlig. Mirtos hade jag tänkt besöka 1 dag kanske. Zaros ska jag också förbi, bokat 3 nätter där. Ner till Matala tänkte jag också hinna med och Kalamaki och Timbaki. Sen ska jag bo några nätter i ano viannos och hälsa på en bekant. Ska bli jättekul. Tänkte också börja med 2 nätter i Georgopolis som Ni gjorde. Fördelen att åka i april är att priserna är så låga. Bokat 5 nätter med frukost för 800 kr. Nu ska jag hitta en bra bil också. lisa
|
![]() |
|
|