Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-27, 15:17
Ewakis avatar
Ewaki Ewaki är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Vilken ö ? Tips emottages tacksamt!

Vi har beslutat oss för att göra ytterligare en resa i sommar förutom en Rhodos-trip i september. Mitt problem är att jag inte kan bestämma mig för var vi skall åka. Plötsligt blev det så svårt...maken hänger med oavsett var det blir så jag har fria händer men jag tänkte be om lite hjälp Jag har en liten nätt "önskelista" #Möjlighet att ta sig dit en lördag eller söndag utan att resan blir allt för dyr.# Tips på en bra tvårumslägenhet med dörr emellan rummen. #Sandstränder. #Gärna pool. #Helst inte så lång transfer. # Ej Kreta eller Rhodos. # Gärna ett bageri med "världens godaste tiropites".. Var skall vi åka den här gången?
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 11:41
mariamia61 mariamia61 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010
Standard Sv: Vilken ö ? Tips emottages tacksamt!

Bästa bagerierna med de godaste tiropites, chokladbröden, ostpajerna, spenatpajerna mm finns i Ermoupoli på Syros, Kamares på Sifnos och Chora på Sikinos!

Annars har väl Apollo resor till Santorini och Skiathos på lördagar. Ingen transfer alls att tala om och vill ni till andra öar så är det ju en ganska kort båtresa till Ios, Sikinos, Naxos, Paros respektive Skopelos och Alonnissos!
Karpathos är ett annat alternativ men jag har aldrig ätit triopites där!

Lycka till med planeringen!
Mia
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 11:53
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Klart det finns tiropites på Karpathos.
Jag kan inte svara på hotellfrågan ,men i övrigt är Karpathos en fantastisk ö ,som skulle passa er.
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 12:12
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler Visa inlägg
Klart det finns tiropites på Karpathos.
Jag kan inte svara på hotellfrågan ,men i övrigt är Karpathos en fantastisk ö, som skulle passa er.
Absolut. Men direktflyg till Karpathos går bara på torsdagar; annars får man flyga via Aten. Fast det är å andra sidan billigare...

Hotell med tvårumslägenhet med möjlighet att stänga dörren: Regina. Mitt i stan, stor, trevlig pool, nära till bagerier och konditorier.

Bara en kort promenad till den närmaste sandstranden. Flera finns längs sydväst/västkusten. Östkusten bjuder mera på sten/grusstränder.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 14:04
Ewakis avatar
Ewaki Ewaki är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Å tack för att ni försöker få mig till "rätt" ö.. jag grubblar och läser... vänder och vrider..Om vi hade 4-5 resor att göra per år-ja då vore det inget problem men när tid, hundvakter och i viss mån pengar är en bristvara vill jag ju att allt blir perfekt. Jag har funderat på Karpathos- där har jag bara varit en gång. Skall titta efter lämpligt boende där. Kykladerna lockar ju alltid- tycker bara att när man åker via Santorini så blir den totala restiden så lång. Jag skulle också vilja se en helt "ny" ö och då kör det ihop sig rejält. Nej, usch vad gnälligt det här blev.. konstigt att jag inte har lärt mig att det ALLTID blir bra bara man är i Grekland!
Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 14:11
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Skiathos borde väl passa er. Jag har bara sett en mycket begränsad del av ön i väntan på färjan till Skopelos. Om det inte var för att ni vill ha sandstränder och kort transfer skulle jag föreslå Skopelos men nu blir förslaget Skiathos. Kortare transfer går nästan inte att hitta och sandstränder finns i överflöd.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:15.