![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla!
Djupt imponerad av all denna erfarenhet och alla kloka tips som samlas på en och samma sida - nu gör jag ett försök att få svar. Vi är en familj med två barn som kommer att vara 3½ resp 1 år gamla när vi åker till Amorgos i maj. Jag har lite funderingar när det gäller båtresan över, men framförallt undrar jag hur det funkar om man vill hyra bil för att ta sig runt på ön. Finns det bilbarnstolar att hyra? Känns besvärligt att släpa med sig hemifrån - samtidigt är det inte riktigt ett alternativ att strunta i dem... Annars - någon som har några spontana kommentarer/tips/varningar när det gäller Amorgos med småbarn? Vi tänkte åka i mitten av maj och stanna i drygt två veckor, börjar i Aegiali på Lakki Village (läget vid stranden kändes som en bra idé med tanke på barnen), fortsätter via ett pensionat uppe i bergen och avslutar med ett par dagar i Katapola. Jag undrar ju lite hur det funkar - flyget kommer till Aten en söndag, jag gissar att det blir en övernattning innan man kan fortsätta till Amorgos. Samma på hemvägen - vi flyger tillbaka en onsdag, men med tanke på vad folk skriver om färjornas opålitlighet är det kanske säkrast att satsa på att lämna Amorgos redan på måndagen och sova ytterligare en natt i Aten... Vad tror ni? Går det färjor alla dagar? Långt inlägg, förlåt... Väldigt tacksam för svar! |
|
|