Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-03, 09:15
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Bör vi boka?

Hur är det nu? BÖR man förboka boende på Amorgos?

Jag var på Amorgos för tre år sedan i juli och då var det många rumsuthyrare ner vid hamnen när vi kom i land i Katapola, men när man läser om det på Kalimera och andra ställen får jag känslan av att ön nu är så populär att man riskerar att inte få någonstans att bo.

Vi räknar med att komma till Amorgos under andra halvan av juli i år, och stanna kanske 3-4 nätter. Vad tror ni andra, mer erfarna Amorgos-resenärer? Jag tycker annars att charmen med ö-luff är att inte ha något förbokat utan ha friheten att åka som man vill.

Hälsn Apelsina
Svara med citat
Gammal 2006-03-03, 09:23
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bör vi boka?

Det är nog bara för att vi är så många här på Kalimera som gillar Amorgos som det verkar som ön har fler turister än tidigare. Gissar att det är ganska lika från år till år. Jag skulle själv chansa på sista halvan av juli och fixa boende på plats. Har dock bara besökt Amorgos i juni men dottern har varit där i augusti och även då fanns lediga rum.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-03-03, 12:28
Ann Ann är inte uppkopplad

Det är nog bara för att vi är så många här på Kalimera som gillar Amorgos som det verkar som ön har fler turister än tidigare.
Vi brukar visserligen besöka Amorgos i juni, men jag kan inte tänka mig att det är problem i juli månad.
Jag hörde av ett sällskap för några år sedan vid vårt besök: att i augusti månad kan det finnas väldigt mycket turister. De hade besökt ön i mitten av augusti året innan vi träffades, och de hade svårt att hitta boende. Detta gälld Egiali.

Ann
Svara med citat
Gammal 2006-03-03, 12:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Augusti är det mer folk på öarna än i juli. Om jag inte hade bestämda önskemål på var jag skulle bo hade jag nog inte förbokat i juli.
Svara med citat
Gammal 2006-03-03, 12:35
Apelsinas avatar

Vad skönt, då slipper vi det!

Det är alltid smidigare att boka på plats tycker jag. Då har man friheten att dels välja lite efter utbud och dels kunna lägga om sin rutt hur man vill. Och det är ju det som är tjusningen!

Tack för era svar!!

Hälsn Apelsina
Svara med citat
Gammal 2006-03-03, 12:41
Krukans avatar
Krukan Krukan är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Apelsina
Hur är det nu? BÖR man förboka boende på Amorgos?

Hälsn Apelsina
Vi var på Amorgos sommaren 04 i juni månad. Vi hade inte förbokat något men förhört oss om lite efter olika boende. När vi sen kom med färjan
halv 4 på morgonen, stod där massor av uthyrare och möte upp, trots arla morgonstund.
Vi hoppade av i Egiali eftersom vi var sugna på att bo hos ....fasiken kommer inte på vad dom heter, något på P, kanonfint boende.

Pelagos, tror jag nog det heter

//Gunilla
Svara med citat
Gammal 2006-03-03, 13:16
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Hej!
Vi var på Amorgos förra året i slutet på augusti och det var inga problem att hitta boende...Det var inte så många rumsuthyrare som mötte oss och det verkade som att det var ganska fullbelagt, men det fanns en del olika alternativ att välja på. Vi bodde i Katapola på Pension Amorgos mittemot där färjorna lägger till.

/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 10:01
Apelsinas avatar

Tack alla snälla för bra svar ! Då kör vi på Amorgos utan förbokat boende. Känns kul att komma tillbaka igen. Fick ett väldigt positivt intryck av ön förra gången vi var där. Det var... hur ska jag säga... en helt annan atmosfär där än jag känt på någon annan grekisk ö. Spännande att se om känslan är densamma i sommar!

Hälsn Apelsina
Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 10:53
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Första gången vi var på Amorgos, 1999, kom vi i slutet på maj. Då var det JÄTTESVÅRT att hitta boende, men det lyckades till sist att få ett par nätter hos ELENI Rooms i Katapola. Sen fick vi åka ifrån ön efter bara ett par dagar. "Hela ön" var förhandsreserverad till turistfolk från Kreta.
Men sådana här arrangemang har de ju inte senare på säsongen. Jag vet inte om de ofta har det i maj/juni - någon som vet mer?

Marianne
Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 11:01
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Det har byggts en hel del på Amorgos sen 1999 så risken för fullbokat är betydligt mindre idag.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 19:39
jesper86s avatar
jesper86 jesper86 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Jag var där förra sommaren vid ungefär samma tid som du ska dit. Mitt råd är att boka i alla fall första natten.. Det var helt smockat och vi fick leta ett bra tag innan vi hittade något. Som tur var efter mycket letande hittade vi boende.

Mvh Jesper
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:12.