Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-09-30, 09:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Blåsigt men härligt i Nea Chora

Allra först: Jag kan absolut förstå besvikelsen hos de charterresenärer som kommit för sol och bad en vecka hit och som nu ser fjärde dagens strandliv spolierats av storm och mulet väder. De flesta strandstolarna är uppstaplade längs muren vid promenaden. Vi som var trötta på extremvärmen förra veckan har ägnat dagarna sen hemkomsten från rundresan åt långa promenader i de bostadskvarter som ligger bakom Nea Choras strand och sen bakom gamla stan ut mot Souda. Det är lugnt, vardagligt och det finns härliga miljöer att uppleva. Att under denna blåst vara på en pytteö hade fått mig galen . I går åt vi långlunch med Kikh på LoDoloma och vi hade så trevligt. Det är alltid så mysigt att höra om livet här för de som valt att flytta hit. TUFFT är ordet! Efter en promenad i de överfyllda gränderna i gamla stan avslutade vi mötet med en kopp kaffe. Tack Kikh!
På torsdag åker jag till Paleochora och ser fram emot miljöombytet. Claes är nöjd att åka hem. 14 dagar är 3 dagar för mycket för honom och tre veckor nästan för kort för mig så vi är båda nöjda. Nästa rapport blir från Paleochora.

Nu ut på strövtåg samtidigt som solen skymtar till!

Lissi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:22.